گاردین : لبنان رو به ورشکستگی می رود

روزنامه انگلیسی گاردین طی گزارشی از لبنان ، لبنان رو به ورشکستگی می رود این در حالیست که سیاستمداران هیچ اقدامی بنفع مردم انجام نمی دهند.
این روزنامه افزود یکی از کشیشان  مسیحی از مسیحیان لبنان خواست مواد غذائی خریداری وذخیره کنند چون گرسنگی وقحطی در راه است.
این روحانی مسیحی هشدار داد که لبنان با ورشکستگی مواجه است زیرا چنین شرایطی برای این کشور پیش نیامده بود جز در زمان جنگ داخلی لبنان (۱۹۷۵-۱۹۹۰).
گاردین می نویسد اقتصاد لبنان دچار ورشکستگی شده واین امر نگران کننده است.زیرا قیمت لیره لبنانی بشدت کاهش یافته ومردم به باک ها هجوم برده اند تا ذخایر ارزی خودرا خارج نمایند.این روزنامه می نویسد اگر لبنان نتواند وامی را که قرار است دریافت نماید از کشورهای خارجی بگیرد قادر نخواهد بود اقساط بدهی خارجی را در ماه مارس اینده  پرداخت نماید.
این روزنامه با اشاره به تعطیلی ۴۰۰ رستوران وبی کار شدن کارمندان فروشگاه های بزرگ ، افزود قرار است شرکت ها ۸۰ درصد فعالیت های خودرا کاهش دهند.
گاردین افزود ترس مردم از ورشکستگی اقتصاد لبنان موجب شد که در تظاهرات شرکت کنند وعلیه هیئت حاکمه شعار دهند .زیرا مردم از این بیم دارند که هیئت حاکمه برای نجات خود اماده است کشور را قربانی اهداف وامال خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *