مقتدا صدر ودرخواست او از ال سعود

خبرگزاری ها گزارش دادند که مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق  از عربستان خواست برای توقف حمله به شیعیان افغانستان مداخله کند.

مقتدا صدر، در توئیتی از گروه طالبان به شدت انتقاد کرده و گفت: این گروه مسلمانان را می‌ترساند. من مسئولیت کامل انفجارهایی که شیعیان در افغانستان را هدف قرار می‌دهد بر عهده دولت طالبان می‌گذارم. این حملات احتمالاً در آینده سنی‌هایی را که روش طالبان را قبول ندارند نیز مورد هدف قرار دهد. این دولت اگر از آنچه که اتفاق می‌افتد راضی باشد و در برابر آن سکوت اختیار کند نزدیک به تروریسم و دور از میانه‌روی است و اگر در حمایت از ملت خود کوتاهی کند یک دولت بی لیاقت است و جامعه بین‌المللی باید برای پایان دادن به رنج و مشکلات ملت افغانستان مداخله کند.

وی گفت: ما از عربستان می‌خواهیم درباره حوادث افغانستان وارد عمل شود. این وظیفه شرعی عربستان در مقابل خداوند است.

مقتدا صدر روابط خوبی با ال سعود دارد ودر گذشته ضمن دیدار از عربستان با مقامات این کشور دیدار وگفت وگو کرده است. او از ال سعود درخواست کرده که به وظیفه شرعی خود عمل کرده ومانع کشتار شیعیان افغانستان شود.

مقتدا صدر بهتر از دیگران می داند که ال سعود نه تنها به وظیفه خود جهت حفظ جان مردم شرق عربستان  عمل نکرده بلکه مردم این منطقه بویژه جوانان را به بدترین وجه مجازات کرده وبه طرز فجیعی اعدام کرده وبه انها رحم نکرده است.

تاریخ ال سعود بخوبی نشان می دهد که حکومت ال سعود یکی از عوامل تشویق گروه های سلفی وتکفیری جهت سرکوب شیعیان نه تنها در عربستان بلکه عراق ، یمن ، مصر ودیگر کشورهای  جهان اسلام بوده وکینه خاصی نسبت به شیعیان دارد .

جای تعجب وتاسف است که مقتدا صدر از چنین رژیمی که  شیعیان عربستان رابشدت سرکوب می کند میخواهد مانع حمله به شیعیان افغانستان شود.

درخواست مقتدا صدر از ال سعود  برای تلاش جهت توقف حمله به شیعیان افغانستان نشان می دهد که وی یا اطلاعی از اوضاع شیعیان عربستان وبرخورد کینه توزانه ال سعود با انها ندارد  یا او قصد دارد ال سعود  را از جنایت در حق شیعیان عربستان وشیعیان سرتاسر جهان تطهیر کند وبعنوان یک حکومت اسلامی که  تلاش می کند از جان ومال مسلمانان جهان حفاظت ودفاع نماید قلمداد کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *