رسانه‌های صهیونیست بعد از انفجارها: با انتفاضه بزرگ‌تر و متفاوت‌تری روبه‌رو هستیم

مقامات، تحلیلگران و رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌های خود تاکید کردند که با انتفاضه بزرگ‌تر و متفاوت‌تری روبه‌رو هستند.

رسانه‌های صهیونیست بعد از انفجارها: با انتفاضه بزرگ‌تر و متفاوت‌تری روبه‌رو هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان سابق رژیم صهیونیستی، تحلیلگران و رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی ضمن اعلام ترس و نگرانی خود از وضعیت امنیتی جدید در سرزمین‌های اشغالی، تاکید کردند که تل‌آویو با انتفاصه بزرگ‌تر و متفاوت‌تری نسبت به گذشته مواجه است.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، ژنرال «تامیر هیمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) روز گذشته (پنجشنبه، ۲۴نوامبر) گفت که نشانه‌های روشنی از آغاز سومین انتفاضه فلسطینی وجود دارد.

هیمن تاکید کرد که «شاخص‌ها و نشانه‌هایی وجود دارد که به چشم می‌آیند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و احتمال [آغاز] انتفاضه سوم فلسطین با ویژگی‌ها و ابعاد بی‌سابقه را افزایش می‌دهد».

این ژنرال صهیونیست ضمن تکرار این موضع تل‌آویو که «باید با حملات تروریستی رخ‌داده در قدس و همچنین ربوده شدن جسد تیران فرو باید به عنوان نشانه‌هایی از منفجرشدن مهیب وضعیت در میان مدت برخورد شود»، خاطرنشان کرد که «صحنه [تحولات] فلسطین، ملتهب‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند».

رسانه‌های فلسطینی دو روز پیش، چهارشنبه خبر دادند که گروهی از نیروهای مقاومت مستقر در اردوگاه «جنین» (شمال کرانه باختری) جسد یک صهیونیست را ربوده‌اند و به‌ازای تحویل آن به رژیم صهیونیستی خواستار آزادسازی چند اسیر فلسطینی شده‌اند.

این موضوع بعد از رخ دادن دو انفجار روز چهارشنبه (۲۳نوامبر) در قدس اشغالی رخ داد؛ در پی آن دو انفجار که نظامیان صهیونیست را به حالت آماده باش درآورد، یک صهیونیست کشته و بیش از سی نفر زخمی شدند.

رسانه‌های عبری در پی این دو انفجار بزرگ، گزارش دادند: آنچه در ماه‌های اخیر در کرانه باختری شاهد بودیم انتفاضه‌ای متفاوت است که با انتفاضه‌های دهه هشتاد و سال ۲۰۰۰ فرق دارد؛ تفاوت ان نیز از خشونت گسترده علیه ارتش آشکار می‌شود».

رسانه‌های صهیونیست به نقل از یکی از مقامات نظامی رژیم اشغالگر نوشتند: «اسرائیل با یک پدیده نگران‌کننده مواجه است؛ ما به لحاظ شدت ملتهب شدن وضعیت میدانی، از پایان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۷ تا به امروز شاهد چنین روزهایی نبوده‌ایم».

«گیلی کوهن» تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه «کان» رژیم صهیونیستی فاش کرد که «مقامات امنیتی اسرائیل از وضعیت بالقوه قابل انفجار در داخل فلسطین بسیار نگران هستند».

رسانه‌های عبری به نقل از یک منبع آگاه از دیدارهای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی با «باربارا لیف» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، اعلام کردند که آمریکایی‌ها از آنچه در کرانه باختری رخ می‌دهد بسیار نگران هستند و از تشدید وضعیت درگیری‌ها می‌ترسند.

پایان پیام/م

 

 

در دو روز گذشته فلسطینی ها دست به عملیات لنفجاری علیه صهیونیست ها در بیت المقدس زدند  که در اثر ان یک اسرائیلی کشته وبیست نفر زخمی شدند که چهار تن از زخمی شدگان حالشان وخیم است.

از سوی دیگر یک روزنامه الکترونیکی با اشاره به دو انفجاری که روز گذشته در قدس اشغالی رخ داد، تأکید کرد که این انفجارها ثابت کرد که انتفاضه سوم در فلسطین عملا آغاز شده است.

پیام انفجارهای قدس اشغالی؛ رأی‌الیوم:‌ انتفاضه سوم فلسطین کلید خورد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری صهیونیستی روز گذشته از وقوع دو انفجار همزمان در قدس اشغالی خبر دادند (+)؛ نخستین انفجار در یک ایستگاه اتوبوس و دومی در محله صهیونیستی «راموت». در پی این دو انفجار یک صهیونیست هلاک شد و ۴۷ نفر مجروح شدند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با انتشار گزارشی به ابعاد و پیامهای این انفجارها پرداخت و نوشت، آنچه روز گذشته در قدس اشغالی رخ داد و در پی آن، منافع اسرائیل اشغالگر هدف قرار گرفت، یک امر غافلگیر کننده نیست. اگر کسی چنین ادعایی دارد، یا خود را فریب می‌دهد یا اطلاعی از واقعیتهای فلسطین ندارد و ملت این کشور را نمی‌شناسد.

به گزارش رأی الیوم، واقعیت این است که رخدادهای روز گذشته، حتی برای مسئولان صهیونیست نیز قابل پیش‌بینی بوده است و بیش از هر کس دیگری می‌دانستند که ملت فلسطین نخواهد توانست این همه ظلم و اهانت و ترور را تحمل کند و هیچ پاسخی ندهد.

این روزنامه با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری میلادی تا به امروز ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد، تجربه نشان داده است که ملتهای تحت ظلم، برای آغاز انقلاب علیه طرفهای ظالم، از آنان اجازه نخواهند گرفت. شاید این ظلم باعث شود که گاهی دست از عملیات و یا حتی مقاومت بردارند، ولی زمانی که دشمن هیچ توجهی ندارد، ضربه مهلکی به آن وارد می‌کنند.

به گزارش این روزنامه، عاملان عملیات روز گذشته به تلاش کردند جهان را متوجه ظلمی کنند که با آن مواجه هستند. مردم فلسطین نیز باید منتظر عملیاتهای انتقامجویانه دیوانه‌وار صهیونیستها باشند که واکنشی به این انفجارها خواهد بود؛ زیرا سرویس جاسوسی صهیونیستی به هر نحوی تلاش خواهد کرد چهره خود را ترمیم کند و دولت نتانیاهو نیز به سیاستهای اشغالگرانه خود ادامه دهد.

پیامهای انفجارهای قدس اشغالی؛ مقاومت ادامه دارد

رأی الیوم درباره پیامهای این عملیاتها نوشت، این عملیاتها چندین پیام به همراه داشت. پیام نخست خطاب به سران صهیونیست است مبنی بر اینکه تداوم این وضعیت امکان ندارد و دستیابی به صلح و اشغال خاک فلسطین به صورت همزمان محال است.

پیام دوم خطاب به حامیان و همپیمانان صهیونیستهاست، مبنی بر اینکه زندگی مردم فلسطین که در معرض مرگ تدریجی قرار دارند، مهم است و جانبداری نامحدود از رژیم صهیونیستی نیز نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. پیام سوم متوجه سازمان ملل است که باید بداند سیاست عدالت ناقص، جایگزین حق مردم فلسطین نیست و قطعنامه‌های این سازمان نیز دردی از این مردم دوا نخواهد کرد.

پیام چهارم هم خطاب به مردم فلسطین از کرانه باختری تا نوار غزه است، مبنی بر اینکه مقاومت بازگشته است و ادامه دارد. لذا تشکیلات خودگردان و صهیونیستها نخواهند توانست آن را متوقف کنند. کسانی که عملیاتهای استشهادی چند ماه اخیر را دنبال می‌کنند، می‌دانند که مجریان آن، جوانانی هستند که به نیمه دوم عمر خود نرسیده‌اند و انتفاضه اول و دوم را درک نکرده‌اند.

بنا بر این گزارش، گلدا مئیرنخست وزیر مقبور صهیونیستی پیش‌بینی کرده بود که با مرگ پدران در فلسطین، فرزندان آنان اشغالگری صهیونیستها را فراموش خواهند کرد، ولی این تحولات نشان داد که جوانان فلسطینی به سرزمین خود پایبند هستند و حاضر نیستند از ان دست بردارند. این نسل به خوبی از جنگهای ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷۷، توافقهای اسلو و مادرید اطلاع دارند و پیگیر قهرمانیهای اسرا و شهدای فلسطینی هستند.

در پایان این گزارش آمده است، یقینا مسئولان صهیونیست به هر نحوی تلاش خواهند کرد انتقام بگیرند، ولی هیچ سلاحی نمی‌تواند انتفاضه سوم را از بین ببرد که روز گذشته در فلسطین کلید خورد. سکوت جهانیان، همدستی با صهیونیستهاست و سکوت عربها هم یک جنایت. این سکوتها روح انتفاضه را تغذیه خواهد کرد و هیزمی برای آتش آن خواهد بود.

پایان پیام/ص

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری حدود ۵۰ میلیارد دلار برای اقتصاد فلسطین بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ هزینه داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الآن، سازمان ملل در گزارشی از محدودیت‌های اضافی اسرائیل در کرانه باختری که ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است، صحبت می‌کند.

این سازمان اعلام کرد، محدودیت‌های اضافی اعمال شده بر توسعه فلسطین در بخش هایی از کرانه باختری که تحت کنترل اسرائیل است حدود ۵۰ میلیارد دلار برای اقتصاد فلسطین بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ هزینه داشته است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، “آنکتاد”، در گزارشی اعلام کرد که محدودیت‌های اضافی اعمال‌شده در منطقه G در کرانه باختری، که هنوز تحت کنترل کامل اسرائیل است، سالانه ۲.۵ میلیارد دلار هزینه دارد. (یعنی آنچه که اقتصاد فلسطین در طول ۲۰ سال از دست داده است ۵۰ میلیارد تخمین زده می‌شود) این مبلغ بیش از دو و نیم برابر تولید ناخالص داخلی فلسطین در سال ۲۰۲۰ است.

آنکتاد اعلام کرد، علیرغم تعدادی از قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی که بر اساس قوانین بین‌المللی، غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها و تصاحب زمین‌ها با زور را تأیید می‌کند، این اقدامات همچنان در حال گسترش هستند.

این سازمان در ادامه اعلام کرد، در عین حال دسترسی فلسطینیان به ۳۰ درصد باقیمانده منطقه G همچنان به شدت محدود است.

گفتنی است که تعدادی از محدودیت‌ها در سراسر کرانه باختری اعمال می‌شود، از جمله ممنوعیت واردات برخی فناوری‌ها، الزامات سخت‌گیرانه مجوز، کنترل‌های شدید اداری و ایست‌های بازرسی و مسدود کردن جاده‌ها.

آنکتاد همچنین برآورد کرده است که سهم سالانه شهرک‌های اسرائیلی به اقتصاد اشغالگر اسرائیل بالغ بر ۴۱ میلیارد دلار یا ۲۲۷ درصد از تولید ناخالص داخلی فلسطین در سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس “توافق اسلو” که در سال ۱۹۹۳ منعقد شد، کرانه باختری به سه بخش اداری تقسیم شد: منطقه A که تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است، منطقه B که تحت کنترل مشترک است و منطقه G که بزرگترین بخش است حدود ۶۰ درصد از اراضی را تشکیل می‌دهد که تحت کنترل کامل اسرائیل است. منطقه G که تنها قسمت هم مرز با کرانه باختری است و حاوی حاصلخیزترین زمین‌ها و با ارزش‌ترین منابع طبیعی است، طبق توافقات قرار بود به تدریج به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود، اما این اتفاق نیفتاد.

در عوض، منطقه G توسط حدود ۴۰۰۰۰۰ شهرک نشین اشغال شده است، ۷۰ درصد از زمین تحت کنترل آنها است و برای فلسطینیان ممنوع است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *