اعتصاب سراسری در تونس

کارمندان دولتی تونس با هدف بهبود شرایط شغلی اعتصاب سراسری خود را از صبح امروز پنج‌شنبه ۱۶ ژوئن آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کارمندان دولتی تونس با هدف بهبود شرایط شغلی اعتصاب سراسری خود را از صبح امروز پنج‌شنبه ۱۶۶ ژوئن آغاز کردند.

اتحادیه مشاغل تونس در اقدامی جهت اعمال فشار بر «قیس سعید»، رئیس جمهور این کشور و دولت وی در شرایط سیاسی و اقتصادی نفس گیر این کشور دست به اعتصاب عمومی زد.

اعتصاب اتحادیه مشاغل در بخش خدمات عمومی و شرکت های دولتی از امروز آغاز شده است. این اتحادیه به سبب رد خواسته هایش از سوی دولت برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان، در بخش خدمات عمومی اقدام به اعتصاب کرد.

اتحادیه مشاغل تونس در بیانیه ای ۱۶۰ نهاد اقتصادی که حدود ۳ میلیون کارمند شاغل دارد را به این اعتصاب فراخواند و تصریح کرد که اعتصاب کارگران به جهت دفاع از حقوق اقتصادی و اجتماعی آنها در شرایط سیاسی و اقتصادی نفس گیر کشور است.

تصور می رود که کارکنان بخش خدمات حمل و نقل و ترابری، خدمات پست و مؤسسات آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه ها، و همچنین ناوبری فرودگاه ها و حمل و نقل دریایی، در زمانی که تونس خود را برای فصل گردشگری آماده می کند، به این اعتصاب بپیوندند.

با وجود آن که رؤسای این اتحادیه تأکید کردند که تصمیم به اعتصاب غیرسیاسی است، اما این اقدام همزمان با انتقادات شدید نسبت به قیس سعید به سبب مدیریت او بر کشور است.

گفتنی است که اتحادیه مشاغل تونس از زمان تأسیسش در سال ۱۹۴۶میلادی، یک نهاد بسیار مهم و مؤثر در حیات سیاسی تونس بوده است.

بحران سیاسی در تونس که از ژوئیه ۲۰۲۱ با انحلال دولت و شورای قضائی توسط رئیس جمهوری این کشور انجام شد موجب وخامت وضعیت اقتصادی شده است.

کد خبر ۵۵۱۶۱۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *