اعراب با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فریب میانجیگری امریکائی ها را خوردند

ایالات متحده امریکا با حمایت وپشتیبانی دائمی ومستمر از رژیم اشغالگر قدس وفریب رژیم های عرب برای عادی سازی روابط با اسرائیلی ها عملا سران عرب را به نفع صهیونیست ها مجبور به امضای قراردادهای سازش نمود.

اولین گام اعراب برای سازش با صهیونیست ها از سوی انور سادات رئیس جمهوری معدوم مصر انجام گرفت.

انور سادات رئیس جمهوری معدوم مصر در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۷۷ از بیت المقدس دیدن کرد و در پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی نمود وبه دنبال ان قرارداد کمپ دیوید در ۲۶ مارس ۱۹۷۹ با میانجیگری جیمی کارتر رئیس جمهوری وقت  امریکا امضا شد وبدین ترتیب راه را برای عادی سازی روابط بین رژیم های عرب ورژیم صهیونیستی  هموار گردید.

بدنبال اقدام انور سادات به برقراری روابط با صهیونیست ها ، وی در ۶ اکتبر ۱۹۸۰ بدست خالد اسلامبولی افسر انقلابی مصری به هلاکت رسید .

اقدام سازشکارانه انور سادات که امید داشت با برقراری روابط دیپلماتیک با صهیونیست ها اوضاع اقتصادی مصر را بهبود بخشد نه تنها وضع اقتصادی مصر را بهبود نبخشید بلکه مصر را بیش از پیش وابسته به صهیونیست ها وامریکائی ها نمود .

گام انور سادات به عادی سازی روابط با صهیونیست ها موجب شد یاسر عرقات به امید اینکه بتواند برای فلسطینی ها دست اوردی داشته باشد در سال ۱۹۹۳ با میانجیگری بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت امریکا  قرارداد  حکومت خودگردان فلسطینی را با صهیونیست ها امضا کرد.

در اکتبر ۱۹۹۴ ملک حسین پادشاه اردن قرارداد وادی عربه را با صهیونیست ها را امضا کرد وبدین ترتیب اردن دومین کشور عربی بود که قرارداد صلح با صهیونیست ها را  امضا کرد.

امضای قراردادهای صلح بین انور سادات ، یاسر عرفات وملک حسین از یکسو و صهیونیست ها از سوی دیگر عملا هیچ دست آوردی برای اعراب نداشت بلکه سبب شد که صهیونیست ها تجاوز خودرا به لبنان در سال های ۱۹۸۲ و۲۰۰۰ و۲۰۰۶  ومتعاقبا به فلسطینی ها حمله کرده وخسارت های سنگینی به اعراب وفلسطینی ها وارد نمایند .

دونالد ترامپ رئیس جمهوری اسبق امریکا  در سال ۲۰۲۱ سران امارات و بحرین را فریب داد وانها را مجبور به امضای قرارداد صلح با  اسرائیلی ها نمود به ابن امید که این قرارداد ها بتواند بنفع اعراب تمام شود واز این طریق صهیونیست ها نفوذ خودرا در این دو کشور تقویت کرده واینک فعالیت های جاسوسی خودرا در منطقه خلیج فارس گسترش داده اند.

دونالد ترامپ سران مغرب وسودان را نیز فریب داد ومجبور کرد در سال جاری مسیحی با رژیم صهیونیستی قرارداد صلح امضا نمایند.

قرارداد های سازش  امضا شده بین مصر ، حکومت یاسر عرفات ، اردن ،  امارات متحده عربی ، بحرین ، مغرب وسودان با صهیونیست ها با میانجیگری روسای جمهوری امریکا به نفع صهیونیست ها بوده وبه زیان مردم کشورهای عربی تمام شده است .واینک صهیونیست ها وحامیانشان امیدوارند کشورهای عربی دیگری به این قراردادها بپیوندند ودلایل نشان می دهد که رژیم ال سعود با حمایت از قراردادهای سازش بین رژیم اشغالگر قدس ، امارات ، اردن ،  مغرب وسودان عملا این اقدام را مورد تایید قرار داده است وانتظار می رود محمد بن سلمان بزودی با صهیونیست ها روابط برقرار نماید.

موافقت رژیم عربستان با عبور هواپیماهای اسرائیلی از فراز این کشور نخستین گام در راه عادی سازی روابط با صهیونیست ها است وهمزمان با دیدار جو بایدن رئیس جمهوری امریکا از عربستان رژیم ال سعود موافقت خودرا با عبور هواپیماهای اسرائیلی از فراز این کشور اعلام کرد .وبدین ترتیب جو بایدن نیز در راه نفوذ اسرائیلی ها در منطقه نقش بارزی ایفا کرد .

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا هنگام سفر ماه گذشته خود به فلسطین اشغالی صریحا اعلام کرد که او یک صهیونیست است .اوحمایت کامل خودرا از صهیونیست ها اعلام کرد واینک امریکائی ها موفق شده اند چند رژیم عربی را  به سازش با صهیونیست ها متفاعد سازند وامیدوارند رژیم ال سعود به زودی به قراردادهای سازش بین اعراب وصهیونیست ها بپیوندد واز این طریق صهیونیست ها بتوانند در خاورمیانه منطقه خلیج فارس نفوذ خودرا تقویت کنند ودست بالا را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *