رییسی ضمن تبریک به پوتین بخاطر انتخاب مجددش به ریاست جمهوری روسیه خواستار گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف شد

رییس‌جمهور حضور ایران و روسیه در سازمان‌هایی نظیر شانگهای و بریکس و نیز تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری دو کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم روسیه به وی و انتخاب مجدد برای این سمت، اظهار امیدواری کرد آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

رییس جمهور حضور دو کشور در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

رییسی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، بر ضرورت اقدام مؤثر بین‌المللی برای توقف حملات جنایت‌بار صهیونیست‌ها و رفع محاصره و امدادرسانی گسترده به مردم غزه تاکید کرد.

رؤسای جمهور دو کشور همچنین منافع مشترک منطقه‌ای از جمله در قفقاز را مورد توجه قرار دادند.

رییس جمهور با حساس خواندن روند تحولات و تحرکات موجود در منطقه قفقاز جنوبی، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی کشورمان تاکید کرد.

رییس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن سپاسگزاری از پیام کتبی و تماس تلفنی رییسی برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز آغاز سال نو خورشیدی، به نهایی شدن قریب‌الوقوع پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران و نیز رشد ۷۷ درصدی تجارت کالا میان ایران و روسیه از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است.

ولادیمیر پوتین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزنده برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: دو کشور در موضوع حملات اسراییل به غزه نیز مواضع مشابهی دارند و روسیه آماده است در این زمینه با ایران همکاری مؤثرتر و بیشتری داشته باشد.

کد خبر ۶۰۵۸۷۷۸

حمله‌های حزب‌الله لبنان به مرکزهای نظامی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که عملیات‌های جدیدی را در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲ عصر امروز یکشنبه هفدهم مارس ۲۰۲۴ تجهیزات جاسوسی موجود در موضع العاصی را با سلاح تیربار هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف پادگان صهیونیستی «متات» نیز از سوی حزب‌الله لبنان با تسلیحات موشکی هدف قرار داده شد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۳۰ عصر امروز یکشنبه هفدهم مارس ۲۰۲۴ موضع المرج را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

همچنین طبق اعلام حزب‌الله لبنان ظهر امروز نیز موضع المطله از سوی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان با تسلیحات مناسب هدف گرفته شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که فرمانده یکی از گردان‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه اصابت موشکِ شلیک‌شده از سمت لبنان به جنگ‌افزار حامل آن، زخمی شده است.

کد خبر ۶۰۵۷۵۲۰

کشور عراق از تسلط نیروهای این کشور بر پایگاه‌های مرزی تروریست‌های تجزیه‌طلب خبر داد.

به گزارش ایسنا، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز شنبه گفت: «اجازه نمی‌دهیم که حزب کارگران کردستان دلیلی برای هدف قرار دادن خاک عراق باشد».

او در گفت‌وگو با شبکه العربیه خبر داد: «نیروهای عراقی کنترل پایگاه‌های مرزی که تحت سلطه نیروهای مخالف ایران(تروریست‌های تجزیه‌طلب) بودند را در دست گرفتند».

وزیر کشور عراق همچنین با اشاره به اینکه سلاح اکنون در انحصار دولت است خاطرنشان کرد که روند ثبت سلاح سبک و خرید سلاح سنگین آغاز شده است.

پیش از این «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با گلایه سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق تا کنون به صورت کامل از سوی بغداد اجرایی نشده است، گفت: در سفر اخیری که مشاور امنیت ملی عراق به تهران داشت و مقام امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز وی را همراهی می‌کرد در خصوص آخرین وضعیت اجرای توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق رایزنی و گفت‌وگو شد و طرف عراقی گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با اجرای این توافق به طرف ایرانی ارائه کرد و در این خصوص رایزنی و گفت‌وگو انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین طرف ایرانی نیز یافته‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه کرد تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط عراقی با همکاری مقام‌های اقلیم کردستان عراق تا الان گام‌های موثری را در مسیر اجرای توافقنامه مذکور و استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرزهای مشترک و برچیدن مقر گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی داشته و گزارش آن را به طرف ایرانی ارائه کرده است.

این دیپلمات ارشد در ادامه گفت: کمیته مشترکی نیز در این خصوص شکل گرفته است که البته از قبل کمیته مشترک داشتیم و امیدواریم با درک صحیحی که مقامات دولت عراق و اقلیم کردستان عراق از انتظارات به حق ایران دارند و در پرتو مناسبات دوستانه، برادرانه و سازنده بین ایران و عراق و همکاری‌های خوب از سوی اقلیم کردستان عراق گام‌های لازم برای اجرای کامل توافقنامه امنیتی برداشته شود و همانطور که اشاره کردم این موضوع در چارچوب کار کمیته مشترک ادامه دارد و ما انتظار داریم که دولت عراق به تعهدات و مسئولیت‌های خود مبتنی بر روابط برادرانه‌ای که بین دو کشور وجود دارد عمل کند.

پیش‌تر سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار خود با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، ضمن تشکر از پیگیری و دستور قاطع دولت عراق برای خلع سلاح و دور کردن گروه‌های مسلح ضدانقلاب گفت: انتظار می‌رود تکمیل فرایند خلع سلاح‌های این گروه‌ها با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت.

در این مراسم کلیه شناورهای شرکت کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران رژه رفتند.

در این رژه، یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های سهند، جماران، بایندر و ناوهای بهرگان و نایبند و ناوهای موشک‌انداز زره، سیرجان و دلوار و همچنین شناور شهید ناظری، ناو شهید محمودی و شناورهای تندرو و همچنین ناوگروه چین شامل ناوشکن نانینگ و ناوگروه روسیه شامل آدمیرال گورشکوف و شناور پشتیبانی کاما حضور داشتند.

کد خبر ۶۰۵۵۱۵۶
ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود علیه لبنان، بخش‌هایی از خاک این کشور را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بخش‌های جنوبی خاک لبنان همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم یک مجتمع نظامی وابسته به حزب‌الله لبنان را در منطقه «القنطره» و یک موضع دیگر وابسته به حزب‌الله را در منطقه «یاطر» در جنوب لبنان هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الضهیره» واقع در شهرستان «صور» در جنوب لبنان و هدف قراردادن خانه‌ای مسکونی در این شهرک خبر داد.

خبرنگار المنار نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «یارین» و اطراف شهرک «الناقوره» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از بمباران شهرک «عدشیت» در جنوب لبنان از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

این در حالی است که رسانه‌های لبنانی ظهر امروز از حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودرو در مسیر میان شهر صور و الناقوره خبر دادند. «هادی مصطفی» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در اردودگاهالرشیدیه شهر صور لبنان، طی حمله پهپادی امروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

کد خبر ۶۰۵۴۶۹۶مله توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان از حمله جدید خود علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیانکرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز چهارشنبه سیزدهم مارس ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در شرق موضعحانیتا با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند و آنان را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۶ موشک از سمت لبنان به سوی موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالیکفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی کرده است.

عملیات‌های حزب‌الله درست یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و همزمان با تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش این رژیم در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر ۶۰۵۴۶۸۷

رهبر معظم انقلاب فرمودند: قرآن است که توانسته قله استقامت را در غزه به دنیا نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین روز از ماه مبارک رمضان «محفل انس با قرآن» بعدازظهر امروز با حضور حضرت آیت‌آلله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

رهبر انقلاب در این مراسم در سخنانی تلاوت قرآن را «هنر مقدس» خواندند و تاکید کردند: باید هدف اصلی از این کار بسیار با ارزش، انتقال معنی و پیام قرآن به آحاد مردم و جامعه و زمینه‌سازی برای تدبر در قرآن باشد.

حضرت آیت‌آلله خامنه‌ای با اظهار خرسندی از تعداد بالای قاریان جوانِ «صحیح‌خوان» و «خوشخوان» در کشور، رشد فزاینده قاریان جوان را از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: قرآن یک هنر الهی و خدایی است و مهمترین وظیفه قاری قرآن، انتقال معانی و «تصویرسازی‌های قرآن» در موضوعات مختلف، به ذهن مستمعین است، بنابراین قاریان قرآن مصداق مُبلغین رسالت‌های الهی هستند و خود را نیز باید با شرایط یک مُبلِغ رسالت‌های الهی تطبیق دهند.

ایشان در ادامه ضمن بیان چند توصیه تخصصی به قاریان قرآن، بر لزوم گسترش و تکثیر «حَلَقات و جلسات قرآنی» در مساجد و منازل تاکید کردند و گفتند: در جلسات قرآنی باید به ترجمه و تفسیر قرآن نیز توجه ویژه شود تا زمینه ارتقای سطح معارف دینی جامعه به‌وجود آید.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پخش تصاویری از غزه و تلاوت قرآن به‌وسیله نوجوانان در غزه، خاطر نشان کردند: قله استقامتی را که امروز در غزه شاهد هستیم، نتیجه فهم قرآن و عمل به آن است.

حضرت آیت‌آلله خامنه‌ای شرایط غزه را از دو بُعد در «اوج» توصیف کردند و افزودند: امروز در غزه از یک طرف شاهد اوج جنایت و وحشیگری و ظلم هستیم و از طرف دیگر اوج ایستادگی و استقامت نیز مشاهده می‌شود.

ایشان جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی را مفتضح کننده تمدن غرب خواندند و تاکید کردند: به‌رغم آنکه صهیونیست‌ها از انواع سلاح‌ها و کمک‌های آمریکا و غرب برخوردار هستند اما با صبر بی‌نظیر مردم غزه و ایستادگی رزمندگان مقاومت تاکنون دشمن هیچ غلطی نتوانسته بکند و حدود نود درصد امکانات و توانایی‌های مقاومت محفوظ است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: به لطف و فضل الهی مقاومت بینی صهیونیست‌ها را به خاک خواهد مالید.

حضرت آیت‌آلله خامنه‌ای کمک به مردم غزه را تکلیف دینی دنیای اسلام برشمردند و گفتند: هرگونه کمک به دشمن صهیونیستی حرام قطعی و جنایت واقعی است و متاسفانه برخی دولتها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاءالله سزای این خیانت را خواهند دید.

در ابتدای این مراسم تعدادی از قاریان به قرائت قرآن و اجرای همخوانی و «ابتهال» پرداختند.

در این دیدار همچنین تصاویری از مقاومت مردم غزه به‌خصوص کودکان و نوجوانان و تمسک آنان به قرآن، پخش شد.

کد خبر ۶۰۵۳۴۷۰

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه درباره تلفات کادر درمان به دلیل قحطی غذا در غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد که بیش از ۲ هزار پرسنل بهداشتی و درمانی در شمال غزه ماه رمضان را بدون سحری و افطار آغاز می‌کنند.

القدره همچنین از مؤسسات بین المللی و امدادی خواسته است تا غذاهای آماده ارائه دهند تا تیم‌های پزشکی بتوانند کار خود را انجام دهند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بسیاری از تیم‌های پزشکی در شمال غزه بر اثر کمبود وعده غذایی جان شأن در خطر است و احتمال افزایش تلفات در میان کادر درمان بدلیل قحطی غذایی وجود دارد.

این در حالی است که منابع تلویزیونی رژیم صهیونیستی از ادامه قدرت حماس در غزه ابراز نگرانی کردند.

در همین ارتباط نیز تلویزیون عبری کان در گزارشی گفته است که حماس همچنان قادر به پرتاب موشک به سمت اسرائیل است.

در این گزارش گفته شده که حماس در حال حاضر همچنان می‌تواند تل آویو را با پرتاب موشک هدف قرار دهد.

از طرف دیگر، روزنامه تایمز انگلیس به نقل از وزیر خارجه این کشور گزارش داده است که باید پیامی جدی به اسرائیل درباره کمبود کمک به غزه ارسال کنیم.

همزمان مدیر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت و گو با الجزیره نسبت به گسترش قحطی در غزه هشدار داد و گفت که با تهیه غذای مناسب می‌توان از مرگ و میر کودکان در غزه جلوگیری کرد.

مدیر یونیسف همچنین گفت که ما از همه می‌خواهیم گذرگاه‌ها را باز کنند، زیرا زمان انتظار کامیون‌ها طولانی است.

به گفته مدیر یونیسف، ما خواستار افزایش تعداد کامیون‌هایی هستیم که وارد نوار غزه می‌شوند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۳ عبری به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که براساس تخمین ارتش، نبرد در خان یونس ظرف چند روز تا یک هفته دیگر پایان خواهد یافت.

در گزارش شبکه ۱۳ عبری گفته شده است که ارتش عملیات انهدام تیپ خان یونس را کامل کرده است و نیروهای ویژه برای جستجوی گروگان‌ها و رهبران حماس باقی خواهند ماند.

پیشتر نیز «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با وبگاه آمریکایی پولیتیکو ادعا کرده است که وارد شهر رفح خواهیم شد و خط قرمز ما تکرار نشدن حمله ۷ اکتبر است.

به ادعای نتانیاهو، نیروهای ارتش در آستانه پایان دادن به آخرین بخش جنگ هستند و جنگ بیش از دو ماه و شاید ۶ یا ۴ هفته طول نخواهد کشید.

نتانیاهو در این گفتگو همچنین افزود: «هیچ پیشرفتی در مذاکرات نمی‌بینم و بدون آزادی گروگان‌ها آتش‌بسی برقرار نخواهد شد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها پس از ۷ اکتبر نمی‌خواهند کشور مستقل فلسطین را ببینند.»

همزمان رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در سخنانی با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت که هیچکس تصور نمی‌کرد اسرائیل تنها بتواند ۳۵ درصد از جنگجویان حماس را نابود کند.

به گفته رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسرائیل فقط توانسته کمتر از یک سوم شبکه تونل حماس را از بین برد.

«مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا همچنین اضافه کرد که آنچه برای ارتش اسرائیل با تونل‌ها اتفاق افتاد، درسی است که باید آموخت.

کد خبر ۶۰۵۱۸۶۴

یک خاخام تندرو صهیونیست همسو با جنایات ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه، در اظهاراتی وقیحانه خواستار کشتن تمامی زنان و نوزادان فلسطینی در این باریکه شد.

به گزارش ایسنا، «الیاهو مالی» رئیس یک مؤسسه تندرو مذهبی در شهر «یافا» طی اظهاراتی جنجالی، سربازان دانشجوی خود در ارتش رژیم صهیونیستی را به کشتار فلسطینی‌ها و به‌ویژه زنان و نوزادان در نوار غزه تحریک کرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد زمانی که از خاخام الیاهو مالی به طور خاص درباره افراد مسن و کودکان سؤال شد، او پاسخ داد: «همان اقدام باید انجام شود.»

او گفته است که با همه ساکنان غزه باید به‌صورت یکسان برخورد شود؛ چراکه ریختن خون آن‌ها حلال است.

این خاخام صهیونیست با «تروریست» خطاب‌کردن اهالی غزه مدعی شد: «قانون جنگ مذهبی در غزه، این‌گونه است که هیچ جانی زنده نخواهد بود. اگر شما آن‌ها را نکشید، آن‌ها شما را خواهند کشت. تروریست‌های امروز فرزندان عملیات نظامی قبلی هستند که شما آن‌ها را زنده نگه داشته‌اید و درواقع این زنان هستند که تروریست‌ها را متولد می‌کنند.»

او برای توجیه کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در غزه و فریب شاگردان خود و تحریک آن‌ها به کشتار در این باریکه مدعی شد: «میان غیرنظامیان در غزه و مناطق دیگر تفاوت وجود دارد؛ چراکه طبق گزارش‌ها، ۹۵ تا ۹۸ درصد اهالی غزه خواستار نابودی ما هستند».

 

۰ seconds of 2 minutes, 9 secondsVolume 90%

 

 

این اظهارات به حدی وقیحانه بود که اعتراض «میراو میکائیلی» رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

میکائیلی در این باره گفت: «استفاده از قوانین شریعت به هیچ خاخامی این حق را نمی‌دهد که یهودیت یا اسرائیل را تشنه خون و انتقام معرفی کند».

او تأکید کرد: «این اظهارات مستقیماً به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند».

حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت حدود ۳۱ هزار نفر منجر شده که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از گرفتار شدن ۲۰ نظامی صهیونیست در کمین نیروهای خود در شهرک حمد خان یونس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‌ای از گرفتار کردن نظامیان صهیونیست در یک کمین در خان یونس خبر داد.

در این بیانیه آمده است: مجاهدان این گردان‌ها روز گذشته بیش از ۲۰ نفر از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در ساختمانی در شهرک حمد در خان یونس در کمینی سخت گرفتار کردند و با چند راکت ضدنفر آن‌ها را هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲ نظامی خود در شهرک حمد خان یونس اعتراف کرده بود. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز در گزارشی افشاگرانه از هلاکت شمار زیادی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش اسرائیل در جنگ غزه از روز هفتم اکتبر تاکنون خبر داد.

در این گزارش اعلام شده است که از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، ۴ فرمانده تیپ ارتش رژیم صهیونیستی، ۳۹ فرمانده گردان، ۱۳ فرمانده گروهان، ۶ افسر با درجه سرهنگی، ۲ افسر ستاد جنگ و ۷ افسر عالی‌رتبه ارتش این رژیم طی درگیری با مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده‌اند.

کد خبر ۶۰۴۸۹۶۱

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه(سنتکام) از شلیک دو موشک بالستیک از سوی یمن به یک کشتی باری در خلیج عدن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام) اعلام کرد که یمن به یک کشتی باری موسوم به «اسکای ۲» متعلق به شرکت سوئیسی «ام‌اس‌سی» در خلیج عدن، دو موشک بالستیک شلیک و به آن خسارت وارد کرده است.

براساس ادعای سنتکام، گزارش‌های اولیه هیچ تلفاتی را نشان نمی‌دهد و این کشتی که با پرچم لیبریا در خلیج عدن در حرکت بوده است، بدون درخواست کمک به مسیرش ادامه می‌دهد.

ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، با هدف قرار دادن کشتی‌های عبوری از دریای سرخ، تاکید کرده است که تا زمان رفع کامل محاصره غزه و برقراری آتش‌بس در این باریکه، به حملات خود ادامه خواهد داد.

آمریکا و انگلیس در واکنش به حملات به شدت نگران‌کننده یمن به کشتی‌های وابسته یا متعلق به رژیم صهیونیستی از این گذرگاه حیاتی، حملاتی را علیه صنعاء انجام داده‌اند.

حملات یمن کشتیرانی جهانی را به شدت مختل و شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل دریایی را به تغییر مسیر و پیمودن مسافتی طولانی‌تر با هزینه به مراتب بیشتر مجبور کرد است.

کد خبر ۶۰۴۶۹۹۳
حمله موشکی گردان‌های قدس به محل تجمع نظامیان صهیونیست

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که ساختمان محل تجمع گروهی از نظامیان صهیونیست در شهرک «الزیتون» شهر غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از حمله‌های جدید خود به نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

مبارزان گردان‌های قدس در شهرک الزیتون موفق شدند ساختمانی را که گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در آن سنگر گرفته بودند با موشک هدایت‌شونده «۱۰۷» هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

علاوه بر این گردان‌های قدس ضمن درگیری شدید با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این شهرک، محل تجمع نظامیان صهیونیست را با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب بیت‌لاهیا نیز هدف حمله خمپاره‌ای گردان‌های قدس قرار گرفت.

همچنین مبارزان گردان‌های قدس نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در محور پیشوری «نتساریم» در جنوب شهر غزه با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

گردان‌های «المجاهدین» نیز اعلام کرد که خط پشتیبانی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهرک الزیتون شهر غزه را با موشک «۱۰۷» هدف قرار داده و به دشمن صهیونیست آسیب قطعی وارد کرده است.

همچنین تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در محور پیشروی «نتساریم» در جنوب شهر غزه از سوی گردان‌های «شهدا الاقصی» با خمپاره سنگین هدف گرف

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در دور جدید حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و شهادت کودکان فلسطینی در این باریکه بر اثر قحطی و گرسنگی از جدیدترین اخبار فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه و حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه این باریکه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است اوضاع انسانی در نوار غزه در سایه گسترش قحطی در این باریکه تشدید شده است.

آغاز مجدد حمله‌های هوایی و زمینی اشغالگران علیه نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته است.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که انفجارهای گسترده بخش‌های جنوبی شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه به شدت لرزانده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در جریان بمباران میدان النابلسی واقع در شمال نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای مانده‌اند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز اطراف منطقه صوفا را واقع در شمال شرق رفح در جنوب نوار غزه هدف حمله‌های خود قرار داد.

تعداد شهدای فلسطینی از ۳۰ هزار تن فراتر رفت

شهادت کودکان فلسطینی به دلیل قحطی و سو تغذیه

این در حالی است که اوضاع بهداشتی و انسانی ساکنان نوار غزه در سایه تداوم حمله‌های همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه و محاصره آن هر روز وخیم‌تر می‌شود.

منابع پزشکی اعلام کرده‌اند که فعالیت بیمارستان کمال عدوان در نوار غزه به دلیل تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به صورت کامل متوقف شده است.

این منابع پزشکی تصریح کردند که به دنبال سو تغذیه و نبود مواد غذایی در این بیمارستان دست کم هفت کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

فلسطینی‌ها در حال جان دادن بر اثر گرسنگی هستند

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست یک جنگ جدید علیه ساکنان نوار غزه به نام جنگ گرسنگی راه انداخته‌اند.

وی افزود: تعداد شهروندان فلسطینی که در اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند در حال افزایش است. کودکان فلسطینی بخش قابل توجهی از این شهدا را تشکیل می‌دهند.

این مسؤول فلسطینی اضافه کرد: کودکانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

وی بیان کرد: اشغالگران صهیونیست مانع فعالیت تمام نهادهای بشردوستانه و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه می‌شوند. سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه به ویژه بعد از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به صورت کامل فلج شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به صورت تعمدی و هدف مند مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود تا در مسیر نسل کشی ساکنان این منطقه حرکت کند.

تعداد شهدای فلسطینی از ۳۰ هزار تن فراتر رفت

در همین راستا وزارت بهداشت نوار غزه صبح امروز پنجشنبه جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌ها را در این باریکه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدای حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از عدد ۳۰ هزار تن فراتر رفته است.

اشرف القدره سخنگوی این وزارت خانه تصریح کرد: بعد از آنکه شب گذشته ۷۹ شهید فلسطینی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند به بیمارستان‌های نوار غزه منتقل شدند تعداد شهدای حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه این باریکه از تاریخ هفت اکتبر تاکنون از رقم ۳۰ هزار تن فراتر رفت.

شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر عناصر ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر بامداد امروز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان صهیونیست به شهر البیره واقع در کرانه باختری یورش بردند.

منطقه بیت فوریک واقع در شرق نابلس نیز شاهد این حمله عناصر ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

تعداد شهدای فلسطینی از ۳۰ هزار تن فراتر رفت

در جریان حمله این نظامیان اشغالگر به منطقه بیت فوریک و درگیری با ساکنان این منطقه یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منطقه بنی نعیم واقع در شرق الخلیل نیز شاهد حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست بوده است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به منطقه اللبن غربی واقع در شمال غرب رام االله حمله کردند.

اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله نیز جزو منطقه‌هایی بود که این نظامیان متجاوز به آن حمله کردند.

عملیات رزمندگان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست در «طولکرم»

در همین راستا نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری طی یک عملیات عناصر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، گردان طولکرم اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی یک انفجار قدرتمند و دقیق از راه دور علیه محل تجمع عناصر پیاده نظام رژیم صهیونیستی در این منطقه انجام داده‌اند.

منابع میدانی در کرانه باختری اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی عناصر صهیونیست را در اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس با شلیک گسترده گلوله و پرتاب نارنجک هدف قرار داده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی را از تاریخ هفت اکتبر تا به امروز منتشر کرد.

این وزارت خانه تاکید کرد که تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه در نتیجه حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه به ۲۹ هزار و ۸۷۸ تن افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: آمار زخمی‌های تجاوز به نوار غزه نیز به ۷۰ هزار و ۲۱۵ تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ جنایت علیه شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه مرتکب شده اند.

در جریان این ۱۱ جنایت وحشیانه دست کم ۹۶ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۷۲ تن دیگر زخمی شده اند.

کد خبر ۶۰۳۸۷۹۹

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری فلسطین در حالی امروز (شنبه) وارد یکصد وچهل و یکمین روز خود شده است که این رژیم در تازه ترین جنایت ضد بشری خود، شب گذشته با بمباران خانه ای در غزه ۲۴ فلسطینی را به خاک و خون کشید.

 

بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته در تازه‌ترین جنایت خود در باریکه غزه، ساختمانی مسکونی را در شهر دیر البلح بمباران کرد که طی آن ۲۴ فلسطینی به شهادت رسیدند.

بنابر اعلام منابع پزشکی، در این حمله همچنین ده‌ها نفر زخمی شدند.

در همین حال حملات رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز (شنبه) به باریکه غزه نیز ادامه یافت به طوری که توپخانه‌ های این رژیم غرب خان یونس را به شدت گلوله باران کردند، جنگنده‌های اسرائیلی نیز زمینی کشاورزی را در شهرک الزوایده در مرکز باریکه غزه بمباران کردند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شرق رفح را گلوله باران کردند.

بنابر آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار تلفات حملات رژ‌یم اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون (جمعه ۴ اسفند ماه)، به ۲۹ هزار ۵۱۴ شهید و شمار زخمی ها نیز به ۶۹ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳ ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان “طوفان الاقصی” مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از ۷ روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (۱۰ آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (۹ آذر ماه) در ازای آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود ۱۰ اسرائیلی از جمله ۳ نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.
لحظه به لحظه با ۱۴۱مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

۱۹:۱۳ | اهداف رژیم صهیونیستی از تهدید حمله نظامی به رفح؛ تهدید به عملیات نظامی تمام‌عیار در رفح با هدف فشار بر مصر، خالی کردن ساکنان غزه و کمک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ماندن در قدرت است. (جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۹:۰۲ | اذعان غرب به اتهامات دروغین «اسرائیل» علیه آنروا (جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۸:۵۶ |با وجود این که اشغالگران صهیونیست تعداد زیادی از نیروهای مقاومت فلسطین را به شهادت رسانده و شماری از آنها را نیز اسیر کرده، اما بسیاری از گروه‌های مقاومت همچنان در اردوگاه جنین که هدف اصلی صهیونیست‌ها برای رهایی از مقاومت در کرانه غربی محسوب می شود، با نظامیان صهیونیست در حال مقابله هستند(جزئیات خبر)

۱۸:۳۳ |کودکی از غزه: آرد و نان نیست، مجبوریم نان‌های به شدت بی کیفیت میخوریم

 

۱۷:۵۲ |اداره دفاع مدنی و امداد و نجات در باریکه غزه هشدار داد که ممانعت رژیم اسرائیل از ورود غذا و دارو برای مردم محاصره شده در غزه و استان‌ شمالی این منطقه، جان بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی را تهدید می کند.(جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۷:۱۹ | یک نظامی صهیونیست فیلمی از تخریب بیمارستان ترکیه ای – فلسطینی الصداقه در مرکز شهر غزه را، منتشر کرد.(جزئیات خبر)

۱۷:۱۴ | پس از انکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چند فروند موشک از لبنان به سمت پادگان ادمیت در بخش غربی شلیک شده است، مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی از صبح امروز صحنه درگیری و تنش بوده است.(جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۷:۰۵ |گرسنگی و سوء تغذیه با جنگنده های رژیم صهیونیستی برای گرفتن جان فلسطینیان غزه رقابت می کنند.(جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۷:۰۲ | رژیم اشغالگر اسرائیل به دنبال تصمیم شرکت نیلسن، غول آمریکایی در زمینه اطلاعات، داده‌ها و اندازه‌گیری بازار، مبنی بر خروج سرمایه های خود از سرزمین های اشغالی، ضربه اقتصادی سختی را متحمل است.(جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۶:۵۶ | کودکی که اشغالگران صهیونیست او را از داشتن پدر محروم کردند: بابا رفته بهشت…

 

۱۶:۵۵ | حمله هواپیماهای اشغالگر به شهر رب ثلاثین در جنوب لبنان

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۶:۰۴ | تصاویری از حملات راکتی گروهان‌های قدس به نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جنوب شهر غزه

۱۵:۱۶ | سخنگوی وزارت بهداشت غزه :

– به دلیل کمبود امکانات قادر به ارائه خدمات پزشکی در شمال باریکه غزه نیستیم.

– اشغاگران ۱۵۰ مرکز پزشکی را ویران کردند و ۳۲ بیمارستان را از کار انداختند.

– رژیم اشغالگر از تحویل تجهیزات پزشکی و سوخت به شمال باریکه غزه خودداری می کند.

گ

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۴:۴۹ | برخورد نیروهای امنیتی عربستان با برافراشتن پرچم فلسطین توسط یک زائر در مسجد الحرام در مکه

۳:۴۳ | حزب‌الله صحنه‌هایی از هدف قرار دادن مقر فرماندهی تیپ شرقی ۷۶۹ ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد
۱۲:۵۹ | شکایت وکلا علیه دولت آلمان به اتهام حمایت از نسل کشی در غزه؛ گروهی از وکلای آلمانی از طرح دعوای جنایی – به نیابت از قربانیان فلسطینی – علیه مقامات ارشد در دولت آلمان به اتهام حمایت از نسل کشی در غزه خبر دادند.(جزئیات خبر)
لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۲:۴۵ | رئیس پیشین موساد: «اسرائیل» در حال مذاکره با خود است؛ رادیو ارتش اسرائیل روز جمعه، به نقل از افرایم هالیوی، رئیس پیشین سرویس جاسوسی «موساد» اعلام کرد که در سند ارائه شده از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، در مورد آینده باریکه غزه پس از پایان جنگ جاری در این منطقه، تناقض آشکار وجود دارد.(جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۲:۰۶ | وزارت بهداشت غزه از افزایش تلفات حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به ۲۹۶۰۶ شهید و ۶۹۷۳۷ زخمی خبر داد.

۱۱:۳۹ | بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران ایرلند هنگام پخش سرود رژیم صهیونیستی با پشت کردن خود، از جنایت‌های این رژیم اعلام انزجار کردند.(جزئیات خبر)

۱۱:۱۵ | کم سن‌ترین خبرنگار جنگی جهان؛ سمیه دختر بچه خردسال اهل غزه با پوشیدن جلیقه خبرنگاری جنگ، کم سن ترین خبرنگار جنگی جهان شد.

۱۱:۰۱ | منابع عبری اعلام کردند آژیر خطر در منطقه ادمیت در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۰:۵۸ | گروهان‌های قدس اعلام کرد که ادوات جنگی و نظامیان صهیونیست را در جبهه خان‌یونس هدف قرار داده است

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۱۰:۴۴ | این فرد حامی ملت مظلوم غزه خطاب به آنها می‌گوید: “اینجا تحریم شده است، شرم آور است جای دیگری هم برای غذاخوردن وجود دارد از رستوران‌های داخلی حمایت کنید.
این مکان متعلق به صهیونیست‌هاست اجازه ندهید شما را فریب دهند”.

۱۰:۲۲ | یک نظامی آمریکایی ویدیویی از حضور خود در حمله ارتش اسرائیل به غزه و بمباران منازل فلسطینیان منتشر کرد

– دولت آمریکا نه تنها به ارسال تسلیحات و پشتیبانی لجستیکی همه جانبه به اسرائیل بسنده نکرده بلکه تفنگداران خود را هم به آنجا اعزام کرده است.

۰۹:۳۹ | بمباران شهرک خزاعه در شرق خان‌یونس

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۰۸:۵۸ | افشاگری اولمرت علیه کابینه افراطی نتانیاهو درباره فلسطینیان و مسجدلاقصی؛نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل: «غزه تنها یک گام در طرح کابینه بنیامین نتانیاهو برای «پاکسازی» کرانه باختری از فلسطینیان، تخلیه مسجد الاقصی از مسلمانان و الحاق سرزمین های فلسطینی به اسرائیل است.(جزئیات خبر)

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۰۸:۱۲ | بازداشت ده‌ها فلسطینی در کرانه باختری؛ نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز شنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند.

۰۷:۴۰ | رئیس جمهور برزیل تاکید کرد که قابل قبول نیست تنها یک کشور در شورای امنیت مانع از تصویب قطعنامه برای آتش‌بس در غزه شود. لولا دا سیلوا بار دیگر اظهار داشت آنچه رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی است، زیرا این رژیم در حال قتل و کشتار زنان و کودکان است.

لحظه به لحظه با 141 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

۰۷:۰۹ | سرکوب تظاهرات دانشجویان ایتالیایی در حمایت از غزه

نیروهای امنیتی ایتالیا، تظاهرات دانشجویان این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات اشغالگران را شدیدا سرکوب کردند.

وزارت کشاورزی رژیم صهیونیستی لیستی حاوی  نام کشورهایی که به صادر کردن میوه وتره بار در دوران جنگ به صهیونیست ها ادامه دادند منتشر کرد.

به گزارش روزنامه رای الیوم چاپ لندن در این بیانیه آمده است شرکت های ترک واردنی به صادرات میوه وتره بار برای اسرائیل ادامه دادند.

روزنامه اسرائیلی یدیعونت اهارانوت نوشت اردن در دسامبر گذشته ۵۰۰ تن گوجه فرنگی به اسرائیل صادر کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *