در جریان سفر به جده؛ امیر عبداللهیان با وزیرخارجه عربستان دیدار کرد

  • وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به جده سفر کرده است، با وزیر خارجه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به جده سفر کرده است، با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان به طور دوجانبه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

    امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از این دیدار، از قبول پیشنهاد ایران برای برگزاری این اجلاس فوق العاده و حمایت از آن و نیز میزبانی نشست ویژه فلسطین در مقر دبیرخانه سازمان تشکر کرد و اهمیت اتخاذ موضع منسجم و قوی در اجلاس در حمایت از فلسطین و تلاش مؤثر برای پایان دادن به جنایت جنگی علیه فلسطینیان را مورد تاکید قرار داد.

    وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضع مشترک ایران و عربستان در ضرورت حمایت از فلسطین، گفت: انتظار ما آن است که در این اجلاس علاوه بر مواضع مشترک، گام‌های مؤثر برای حمایت از فلسطین و پایان نسل‌کُشی فلسطینان برداشته شود.

    وی از روند همکاری‌های دو کشور نیز ابراز خرسندی کرد و با طرح برخی موضوعات و اولویت‌های مشترک همکاری، برای پیشبرد این روند ابراز آمادگی کرد.

    امیرعبداللهیان تقویت روابط اقتصادی و تجاری و تسهیل فعالیت‌های تجار را یکی از اولویت‌های مهم دانست و گفت: لازم است همسو با روند رو به رشد روابط سیاسی، زمینه‌های تقویت این بخش از همکاری‌های دوجانبه را تسهیل کنیم.

    فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به وضعیت سخت فلسطین و شرایط اسفناک انسانی در غزه، بر اهمیت اجلاس جده در مسیر تداوم تلاش‌ها برای پایان جنگ علیه فلسطین تاکید کرد.

    وی اهمیت تلاش‌های دسته جمعی کشورهای اسلامی چه در سازمان همکاری اسلامی و چه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل را مورد تاکید قرار داد.

    فرحان از روند روابط دو کشور نیز ابراز خرسندی کرد و بر اراده عربستان برای برداشتن گام‌های جدید در مسیر پیشبرد روابط تاکید کرد.

    طرفین با طرح برخی موضوعات مورد اهتمام در حوزه روابط دوجانبه، نسبت به تلاش مشترک برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مشترک توافق نمودند.

    دو طرف سلام متقابل رؤسای دو کشور را ابلاغ کردند.

    کد خبر ۶۰۴۷۲۷۸

    شرکت امنیت دریایی «امبری» توضیحاتی تکمیلی را در رابطه با کشتی وابسته به رژیم صهیونیستی که در جنوب شرق عدن هدف قرار گرفت ارایه داد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شرکت امنیت دریایی «امبری» توضیحات جدیدی را در خصوص کشتی صهیونیستِ هدف گرفته‌شده در جنوب شرق عدن منتشر کرد.

    این شرکت اعلام کرد که این کشتی صهیونیست هدفِ ۲ انفجار قرار گرفته است که یکی از این ۲ انفجار در فاصله‌ای دور اتفاق افتاده است.

    همچنین بر اساس توضیحات شرکت امنیت دریایی «امبری» پس از وقوع این ۲ انفجار عرشه کشتی صهیونیست آتش گرفته و دچار حریق شده است.

    شرکت امبری تاکید کرد که وقوع آتش‌سوزی در عرشه این کشتی کانتینری وابسته به رژیم صهیونیستی، به زیان‌های مادی انجامیده، اما این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

    گفتنی است کمی پیش‌تر شرکت امنیت دریایی «امبری» از حمله به یک کشتی کانتینری وابسته به رژیم صهیونیستی در فاصله ۸۸ مایلی عدن خبر داد. بر اساس گزارش امبری این کشتیِ وابسته به رژیم صهیونیستی با پرچم لیبریا در حال حرکت در دریا بوده است. همچنین شرکت امنیت دریانوردی امبری اعلام کرد که کشتی صهیونیستِ هدف گرفته‌شده، درخواست کمک کرده است.

    کد خبر ۶۰۴۶۲۶۸

    مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نسبت به حجم ویرانی‌ها در بیمارستان شفای نوار غزه و نبود امکانات پزشکی و مواد غذایی در این بیمارستان ابراز نگرانی کرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که حجم ویرانی‌ها در اطراف بیمارستان شفای نوار غزه مافوق تصور است.

    وی افزود: کلمات نمی‌تواند حجم این ویرانی‌ها را توصیف کند. باید هر چه سریع‌تر آتش بس در نوار غزه محقق شود.

    ادهانوم تصریح کرد: بعد از گذشت بیش از یک ماه یک تیم از سوی نهادهای بین المللی توانست خود را به بیمارستان شفا در شمال نوار غزه برساند.

    وی گفت: بیش از ۲۴۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند و خدمات رسانی در بیمارستان شفا بسیار محدود است چرا که تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و آب و همچنین دارو یافت نمی‌شود.

    مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشتر اعلام کرده بود که کمک‌های پزشکی که تاکنون برای غزه ارسال شده است مانند قطره‌ای از دریای نیازمندی‌های این منطقه به ویژه در زمینه‌های پزشکی است.

    کد خبر ۶۰۴۳۶۳۱
  • رشه کشتی کانتینری اس گرفت

رهبر انقلاب گفتند: دشمن با قدرت ملی ما مخالف است. پس هر چیزی که نشانه‌ قدرت ملی است، با آن مخالفت می‌کنند از جمله با انتخابات.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از رأی اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های مکرّم شهیدان، حضور پرشور و قوی ملت را در انتخابات، تجلی قدرت ملّی، تضمین‌کننده امنیت ملّی و مایوس‌کننده دشمنانِ چشم‌دوخته به ایران خواندند و با برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح تاکید کردند انتخابات پرشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات، پیشرفت ایران و از ارکان اداره صحیح کشور است و هر کسی ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد روز جمعه به‌پای صندوق رأی بیاید.

ایشان نسل جوان بعد از انقلاب را بسیار بیشتر از جوانان قبل، اهل تحقیق و استدلال و منطق و راستی‌آزمایی دانستند و افزودند: جوانان عزیز بدانند که صندوق واقعی رأی و حضور با انگیزه، با شناخت، باتوقع و امیدوارانه مردم در انتخابات، آسان به دست نیامده و حاصل مجاهدت‌ها و فداکاری‌های طولانی ملت در مبارزه با استبداد و رژیم طاغوت است.

رهبر انقلاب با اشاره به نوشته‌های برخی عناصر طاغوت درباره ظاهری بودن انتخاباتِ قبل از انقلاب گفتند همانطور که آن‌ها هم معترف شده‌اند، لیست برندگان انتخابات از قبل در دربار و حتی گاهی در برخی سفارت‌خانه‌های خارجی بسته می‌شد و باید همین لیست از صندوق‌ها در می‌آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حاکمیت گروه‌های دیکتاتور بعد از انقلاب‌های بزرگی مانند انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی سابق افزودند امام خمینی (ره) با اعتماد کامل به مردم و اهمیت دادن به صندوق انتخابات، تنها حدود ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب، نوع حکومت را به همه‌پرسی گذاشتند تا ملت به عنوان صاحبان کشور و انقلاب، تصمیم‌گیر همه مسائل مهم شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند بعد از همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۵۸، در همان سال اول انقلاب، ۴ انتخابات و همه‌پرسی دیگر هم برگزار شد تا ارکان کشور با خواست و آرای ملت شکل و جهت بگیرد.

ایشان با نفی و رد دیدگاهی که معتقد به شرکت قوی مردم در انتخابات نیست و می‌گوید انتخابات با حضور جمعی برگزار شود و مجلس و دولتی هم روی کار بیایند تاکید کردند اما ما می‌گوئیم انتخابات باید پرشور باشد زیرا حضور پرشور مردم، نشانه حضور ملت در صحنه‌های مهم اداره کشور و ثروت بزرگی برای ایران است.

رهبر انقلاب با اشاره به محسوس شدن نشانه‌های شور و نشاط انتخاباتی در سراسر کشور، حضور ملت در صحنه را معجزه‌آفرین خواندند و با اشاره به دشمنان خبیثی که چهارچشمی مراقب ایران عزیز وانتخابات روز جمعه هستند گفتند: آمریکا، سیاست‌های اغلب اروپایی‌ها، صهیونیست‌های خبیث، سرمایه‌داران و کمپانی‌های بزرگی که با انگیزه‌ها و به دلایل گوناگون با دقت مسائل ایران را پیگیری می‌کنند، بیش از هر چیز دیگری از حضور مردم در انتخابات و قدرت مردمی ایران بیمناک‌اند.

ایشان افزودند دشمنان دیده‌اند که همین قدرت مردمی تعیین کننده، رژیم طاغوت مورد حمایت آمریکا و انگلیس را از بین برد و در جنگ تحمیلی صدام را با وجود حامیان غربی و شرقی و منطقه‌ای‌اش، ذلیل و خاک‌نشین کرد، به همین علت انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی کشور است.

ایشان حضور قوی مردم در انتخابات را تجلی قدرت ملی و قدرت ملی را تضمین‌کننده امنیت ملی خواندند و گفتند بدون امنیت ملی، هیچ چیز وجود نخواهد داشت و دشمن اگر در زمینه قدرت ملی ضعفی در ایرانیان ببیند از زوایای مختلف، امنیت ملی را تهدید خواهد کرد.

رهبر انقلاب مخالفت‌خوانی دشمنان را از فروردین امسال، نشانه نگرانی آن‌ها از حضور ملت در انتخابات دانستند و گفتند بدخواهان ماه‌هاست که در رادیو تلویزیون‌ها و در فضای مجازی سعی می‌کنند مردم را از حضور و اثربخشی انتخابات مأیوس کنند.

ایشان با اشاره به بی‌التفاتی برخی در داخل به انتخابات افزودند: احدی را متهم نمی‌کنیم اما به همه یادآور می‌شویم که باید به انتخابات از زاویه امنیت ملی و نه گروهی و جناحی نگاه کرد و هرکس کشور و ملت و امنیت ملی را دوست دارد بداند که اگر انتخابات ضعیف برگزار شود همه ضرر می‌کنند و هیچکس سودی نخواهد برد.

رهبر انقلاب، دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور را انتخاب افراد قوی، تشکیل مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات و پیشرفت کشور خواندند و افزودند: مجلس قوی، قادر به انجام کارهای بزرگ و برداشتن گام‌های بلند خواهد بود همچنانکه انتخابات قوی و پر شور ریاست جمهوری، دست رئیس‌جمهور را برای انجام کارهای بزرگ باز می‌کند.

ایشان رشد سیاسی شرکت‌کنندگان بخصوص جوانان را دستاورد دیگرِ انتخابات دانستند و گفتند: رشد سیاسی و افزایش قدرت تحلیل جوانان در خلال انتخابات، بسیار ارزشمند است چرا که باعث شناخت دشمن و شیوه‌ها و اقدامات او و در نتیجه شناخت راههای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های بدخواهان خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان‌شان خطاب به آحاد مردم تأکید کردند: بدانید انداختن رأی در صندوق که کاری آسان است نتایج بزرگی در پی دارد بنابراین از این فرصت باید استفاده کرد.

ایشان با یادآوری باور و اعتقاد خود به نقش پیشران و پیشرو جوانان در میدان‌های مختلف، نقشی‌آفرینی و شوق‌انگیزی آنها در میدان انتخابات را نیز ضروری دانستند و گفتند: جوان‌ها، هم در انتخابات شرکت کنند هم با استدلال و بیان منطقی، پدران و مادران و اطرافیان خود را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

رهبر انقلاب با تاکید براینکه ما با افرادی که به هر دلیلی واقعاً قادر به شرکت در انتخابات نیستند، حرفی نداریم در مورد کسانی که نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند، گفتند: اما متأسفانه برخی افراد نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند و دیگران را نیز به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می‌کنند، به نظر من این افراد بهتر است قدری فکر کنند.

ایشان خطاب به اینگونه افراد افزودند: رأی ندادن هیچ فایده ونتیجه‌ای ندارد اما حداقل در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد اگرچه ما معتقدیم رأی دادن حتماً فایده و دستاورد دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین یک اثر عینی رأی ندادن گفتند: رأی ندادن هیچ مشکلی را از کشور حل نمی‌کند ضمن اینکه برای خود فرد هم ضرر دارد چون اگر رأی ندهید، دیگران رأی می‌دهند و فردی را که شما مایل به انتخاب او نیستید انتخاب می‌شود در صورتی که شما با رأی خود می‌توانستید جلوی انتخاب این فرد را بگیرید.

رهبر انقلاب در تبیین ملاک‌های نامزدهای اصلح، نامزدهای تأیید شده در شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی را صالح خواندند و گفتند: اصلح کسی است که در تقیّد به دین و عمل و تشرّع دینی بهتر و جلوتر باشد، به استقلال کشور و وابسته نشدن به قدرتها اصرار بیشتری داشته باشد، به مبارزه با فساد عقیده جدی داشته باشد، و نسبت به منافع ملی جدی‌تر باشد یعنی منافع ملی و اسباب عزت و آسایش و پیشرفت‌کشور را بر منافع شخصی و تعصبات جناحی ترجیح دهد.

ایشان راه شناخت اصلح و تطبیق این ملاک‌ها با نامزدهای انتخابات را مطالعه، تحقیق، دقت در اظهارات و شنیدن از افراد مطلع وآگاه، و مشورت با انان خواندندو گفتند: این، کاری سخت و نشدنی نیست. مثلاً در تهران فهرست‌های مختلفی وجود دارد که برخی را می‌شناسیم، بعضی را از دیگران پرس و جو می‌کنیم و برخی را هم به افرادی که معرفی کرده‌اند اعتماد می‌کنیم و نامشان را در برگه رأی می‌نویسیم. بنابراین هر مقداری که ممکن است باید در این زمینه تلاش کرد.

ایشان ابراز امیدواری کردند خداوند برای ملت ایران انتخاباتی مطلوب و شایسته مقدّر فرماید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان، مسئله غزه را مسئله اساسی دنیای اسلام برشمردند و گفتند: مسئله غزه، اسلام را به دنیا معرفی کرد و معلوم شد که اسلام و عامل دین، باعث اقتدار و مقاومت و تسلیم نشدن مردم در مقابل این‌همه بمباران و فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها است. این مسئله حقیقت فرهنگ و تمدن غربی را هم به جهانیان نشان داد و مشخص شد که سیاست‌مداران برآمده از این فرهنگ حتی حاضر به اعتراف به اقدام صهیونیست‌ها در نسل‌کشی فلسطینی‌ها نیستند و با وجود برخی حرف‌ها، در عمل با وتو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، جلوی توقف جنایت‌ها را می‌گیرند.

ایشان خودسوزی افسر نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشانه اوج رسوایی و فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا و فرهنگ فاسد و ظالم غربی دانستند و گفتند حتی این فرد که در فرهنگ غربی پرورش یافته بود، عمق فضاحت این فرهنگ را درک کرد. ایشان ابراز امیدواری کردند: خداوند به اسلام و مسلمین و فلسطین بخصوص غزه نصرت کامل عطا کند.

رهبرانقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ماه‌های شعبان و رمضان و ضرورت تلاش برای نزدیکی به خداوند متعال اشاره کردند و افزودند: ایام باقی‌مانده از ماه شعبان و بعد از آن ماه رمضان فرصت مغتنمی برای دعا، مناجات و تقویت ارتباط با پروردگار است و توصیه من به‌خصوص به جوانان که دارای دل‌های پاک و زلال هستند این است که از دعاهای وارد شده از ائمه اطهار (ع)، استغفار و صلوات غفلت نکنند زیرا این ادعیه متضمن معارف و مضامین عالی است و انس شما را با خالق هستی افزایش می‌دهد.

کد خبر ۶۰۳۹۷۳۶

یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که طرح آتش بس در پاریس هنوز مورد توافق کامل قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درباره آخرین تحولات غزه و مساله آتش بس ابراز نظر کرد.

وی در ارتباط با موضوع توقف جنگ غزه گفت: پیش‌نویس طرح آتش‌بس در پاریس هنوز مورد توافق قرار نگرفته است. رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس توافق ارائه شده توسط آمریکا مخالفت کرده است.

حمدان تاکید کرد: ما معتقدیم پیش‌نویس توافق آمریکا و اعداد ذکر شده، در حقیقت خدعه و شانه خالی کردن از سوی رژیم اشغالگر است. طرح پیشنهادی در پاریس طرحی آمریکایی است و هدف آن دادن زمان بیشتر به نتانیاهو جهت آماده شدن برای حمله‌ای جدید است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال توقف جنگ، شکستن محاصره و آغاز بازسازی غزه بدون هرگونه محدودیت از طرف رژیم صهیونیستی هستیم. اولویت توقف جنگ و تهاجم دشمن، برداشتن محاصره و ورود کمک‌ها است و مبادله اسرا پس از آن انجام خواهد شد. دشمن صهیونیستی می‌خواهد از همه تعهدات طفره رود.

اسامه حمدان تاکید کرد: ترویج پیش‌نویس طرح ارائه شده اقدامی تبلیغاتی است که به خواسته‌های ما را محقق نمی‌کند. اگر قحطی و گرسنگی در غزه متوقف نشود و جنگ پایان نیابد، اجازه نخواهیم داد اوضاع این‌گونه پیش برود.

وی افزود: دولت آمریکا تلاش می‌کند از طریق درز برخی اخبار در مورد توافق، بر افکار عمومی فلسطین تاثیر بگذارد. افشای جزئیات سند پاریس با هدف اعمال فشار و ایجاد ضعف و سستی در میان فلسطینیان انجام می‌گیرد.

کد خبر ۶۰۳۸۷۵۸
اولویت حماس توقف جنگ، برچیدن محاصره و ورود کمک‌ها به غزه است

یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که طرح آتش بس در پاریس هنوز مورد توافق کامل قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درباره آخرین تحولات غزه و مساله آتش بس ابراز نظر کرد.

وی در ارتباط با موضوع توقف جنگ غزه گفت: پیش‌نویس طرح آتش‌بس در پاریس هنوز مورد توافق قرار نگرفته است. رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس توافق ارائه شده توسط آمریکا مخالفت کرده است.

حمدان تاکید کرد: ما معتقدیم پیش‌نویس توافق آمریکا و اعداد ذکر شده، در حقیقت خدعه و شانه خالی کردن از سوی رژیم اشغالگر است. طرح پیشنهادی در پاریس طرحی آمریکایی است و هدف آن دادن زمان بیشتر به نتانیاهو جهت آماده شدن برای حمله‌ای جدید است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال توقف جنگ، شکستن محاصره و آغاز بازسازی غزه بدون هرگونه محدودیت از طرف رژیم صهیونیستی هستیم. اولویت توقف جنگ و تهاجم دشمن، برداشتن محاصره و ورود کمک‌ها است و مبادله اسرا پس از آن انجام خواهد شد. دشمن صهیونیستی می‌خواهد از همه تعهدات طفره رود.

اسامه حمدان تاکید کرد: ترویج پیش‌نویس طرح ارائه شده اقدامی تبلیغاتی است که به خواسته‌های ما را محقق نمی‌کند. اگر قحطی و گرسنگی در غزه متوقف نشود و جنگ پایان نیابد، اجازه نخواهیم داد اوضاع این‌گونه پیش برود.

وی افزود: دولت آمریکا تلاش می‌کند از طریق درز برخی اخبار در مورد توافق، بر افکار عمومی فلسطین تاثیر بگذارد. افشای جزئیات سند پاریس با هدف اعمال فشار و ایجاد ضعف و سستی در میان فلسطینیان انجام می‌گیرد.

کد خبر ۶۰۳۸۷۵۸

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که کشورش و مصر، قطر و تل‌آویو در مذاکرات پاریس به چارچوب کلی توافق با حماس برای مبادله اسرا و آتش‌بس احتمالی دست یافته‌اند، هر چند رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که اسرائیل، مصر، قطر و آمریکا درباره ویژگی‌های اساسی توافق مبادله اسرا با حماس به تفاهم رسیده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویتز، جیک سالیوان ضمن اعلام این خبر افزود که این توافق همچنان در حال مذاکره و بررسی است و باید مذاکرات غیرمستقیم قطر و مصر با حماس نیز انجام شود.

این مقام ارشد آمریکا در رابطه با تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، تأیید کرد که جو بایدن هنوز طرح و برنامه اسرائیل را در مورد عملیات رفح دریافت نکرده است.

سالیوان در این خصوص گفت: ما معتقدیم که عملیات رفح نباید بدون برنامه برای حفاظت از غیرنظامیان انجام شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: امروز با همتایان اسرائیلی خود در مورد نیت آنها دربارهرفح صحبت خواهم کرد.

وی تأکید کرد که موضع واشنگتن این است که راه حل دو دولتی بهترین راه برای تضمین امنیت اسرائیل است.

این اظهارات مقام آمریکایی در حالی است که یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که ابراز خوش‌بینی درباره اینکه به زودی توافق بر سر مبادله اسرا به نتیجه خواهد رسید، واقعیت را منعکس نمی‌کند.

کد خبر ۶۰۳۷۱۲۸

کارشناسان کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل از تمام کشورهای جهان خواستند از ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل تأکید کردند: ارسال سلاح و مهمات برای اسرائیل برای استفاده در جنگ غزه نقض قوانین بین‌المللی و همدستی در جنایت‌های بین‌المللی است.

به نقل از الجزیره، این کارشناسان اعلام کردند: ما از تمام کشورها می‌خواهیم به نقش خود برای توقف فاجعه انسانی در غزه عمل کرده و از ارسال سلاح از جمله کمک‌های نظامی برای اسرائیل خودداری کنند.

از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر، آمریکا و هم پیمانانش از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و برای این رژیم تجهیزات نظامی می‌فرستند.

این درحالی است که کشتار مردم غزه در صد و چهلمین روز از جنگ ادامه دارد و به گفته وزارت بهداشت غزه رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۰ کشتار در غزه شده که به شهادت ۱۰۴ نفر و مجروح شدن ۱۶۰ تن دیگر منجر شده است. هنوز تعدادی از قربانیان زیر آوار هستند و رژیم اشغالگر مانع ورود آمبولانس‌ها و کادر دفاع مدنی می‌شود.

این وزارتخانه اعلام کرد: آمار شهدا از آغاز جنگ غزه به ۲۹ هزار و ۵۱۴ نفر و آمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

انتهای پیام

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار قاریان و حافظان برتر شرکت‌کننده در چهلمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، فرمودند: دنیای اسلام نابودی غده سرطانی صهیونیست را شاهد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار شرکت کنندگان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم، عمل به معارف قرآن را برآورنده نیازهای آحاد بشریت و جوامع بشری دانستند و با انتقاد از عمل نکردن به معارف و دستورات قرآن از جانب سران کشورهای اسلامی، در موضوع غزه، گفتند: امروز نیروهای مقاومت غزه و فلسطین با ایستادگی خود در مقابل دشمن خبیث صهیونیستی، در حال عمل به دستورات قرآن هستند و به لطف الهی پیروزی نصیب ملت فلسطین خواهد شد و دنیای اسلام حتماً نابودی غده سرطانی صهیونیست را به چشم خواهد دید.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به بیان توصیف و معرفی قرآن می‌پردازند، افزودند: قرآن، «کتاب هدایت»، «کتاب ذکر و از بین بَرنده غفلت» و «کتاب حکمت و نور و برهان» است و حضرت علی (ع) که شاگرد برجسته قرآن است، این کتاب آسمانی را کتاب زنده کننده دل‌ها و درمان دردهای بزرگ بشریت می‌خواند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: کسانی که قرآن را کتاب «کُنجِ معابد» و برای ارتباط شخصی بشر با خداوند می‌دانند و «اسلام سیاسی» و «اسلام سازنده نظام اجتماعی» را قبول ندارند در واقع در نقطه مقابل توصیف قرآن از خود و توصیف حضرت امیرالمومنین (ع) از قرآن هستند.

ایشان، تلاوت قرآن و فنون و هنرهای تلاوت را یکی از راه‌های مؤثر برای تشویق مسلمانان به انس با قرآن و فهم معارف آن برشمردند و گفتند: متأسفانه امروز شکایت رسول الله (ص) به خداوند درباره مهجور بودن قرآن، یکی از واقعیت‌های تلخ بخش‌های زیادی از دنیای اسلام است که نتیجه آن عمل نشدن به دستورات و معارف قرآنی است.

رهبر انقلاب اسلامی، موضوع غزه را مساله بزرگ دنیای اسلام خواندند و افزودند: آیا سران و مسؤولان کشورهای اسلامی به دستور قرآن که می‌گوید؛ «با دشمنان خدا و مسلمانان ارتباط برقرار نکنید» عمل می‌کنند؟ و چرا سران کشورهای اسلامی علناً به قطع رابطه خود با رژیم قاتل صهیونیستی و قطع کمک به این رژیم، اقدام نمی‌کنند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: خداوند متعال آحاد ملت‌های مسلمان را به دلیل اینکه به دولت‌های خود برای قطع پشتیبانی از رژیم صهیونیستی فشار نیاوردند و همچنین دولت‌های اسلامی را به دلیل عمل نکردن به دستورات قرآنی مورد سوال و مواخذه قرار خواهد داد.

ایشان تاکید کردند: البته مقاومت غزه و فلسطین با ایستادگی خود در مقابل دشمن صهیونیستی در حال عمل به معارف و دستورات قرآنی و روی دیگر این ماجرا هستند و به لطف خداوند و بر اساس وعده‌های قرآنی، نصرت الهی شامل حال آنها خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلام و آزادگان جهان عزادار مردم غزه هستند، گفتند: مردم غزه مورد ظلم کسانی قرار گرفته‌اند که هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند و بر همین اساس بزرگترین وظیفه، حمایت از مردم مظلوم غزه و ایستادگی شجاعانه نیروهای مقاومت و حمایت از کسانی است که به مردم غزه کمک می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: امید ما به لطف و نصرت الهی تمام نخواهد شد و دنیای اسلام حتماً نابودی غده سرطانی صهیونیست را مشاهده خواهد کرد.

در این دیدار پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، تعدادی از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی قرآن از کشورمان و برخی کشورهای دیگر به تلاوت قرآن و اجرای «ابتهال» و «فراز خوانی قرآن» پرداختند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در تهران ارائه کرد.

کد خبر ۶۰۳۴۵۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *