کنعانی: ایران تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی داند

 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با مردود اعلام کردن مفاد برخی بندهای مداخله جویانه بیانیه پایانی سفر امیر کویت به امارات عربی متحده در مورد جزایر ایرانی خلیج فارس اظهار داشت: همان گونه که بارها تاکید شده است، جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جز لاینفک و ابدی خاک ایران بوده و اشاره به آنها در این بیانیه یا بیانیه‌های تکراری نشست‌های دیگر، فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی بوده و دخالت در امور داخلی ایران تلقی می‌شود.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامیت سرزمینی خود را هرگز قابل مذاکره نمی‌داند.

کنعانی در خصوص تکرار ادعای کویت پیرامون میدان آرش در این بیانیه گفت: بارها گفته‌ایم که طرح ادعاهای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح نمود: مذاکرات فنی و حقوقی فیمابین، بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات دوجانبه خود با دولت کویت آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، با دولت کویت گفتگوها را ادامه دهد.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تنها با ایجاد فضای مثبت و سازنده و رعایت حقوق و منافع مشترک می‌توان به توافقی عادلانه درخصوص میدان آرش دست یافت.

ور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به جده سفر کرده است، با وزیر خارجه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به جده سفر کرده است، با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان به طور دوجانبه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از این دیدار، از قبول پیشنهاد ایران برای برگزاری این اجلاس فوق العاده و حمایت از آن و نیز میزبانی نشست ویژه فلسطین در مقر دبیرخانه سازمان تشکر کرد و اهمیت اتخاذ موضع منسجم و قوی در اجلاس در حمایت از فلسطین و تلاش مؤثر برای پایان دادن به جنایت جنگی علیه فلسطینیان را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضع مشترک ایران و عربستان در ضرورت حمایت از فلسطین، گفت: انتظار ما آن است که در این اجلاس علاوه بر مواضع مشترک، گام‌های مؤثر برای حمایت از فلسطین و پایان نسل‌کُشی فلسطینان برداشته شود.

وی از روند همکاری‌های دو کشور نیز ابراز خرسندی کرد و با طرح برخی موضوعات و اولویت‌های مشترک همکاری، برای پیشبرد این روند ابراز آمادگی کرد.

امیرعبداللهیان تقویت روابط اقتصادی و تجاری و تسهیل فعالیت‌های تجار را یکی از اولویت‌های مهم دانست و گفت: لازم است همسو با روند رو به رشد روابط سیاسی، زمینه‌های تقویت این بخش از همکاری‌های دوجانبه را تسهیل کنیم.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به وضعیت سخت فلسطین و شرایط اسفناک انسانی در غزه، بر اهمیت اجلاس جده در مسیر تداوم تلاش‌ها برای پایان جنگ علیه فلسطین تاکید کرد.

وی اهمیت تلاش‌های دسته جمعی کشورهای اسلامی چه در سازمان همکاری اسلامی و چه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل را مورد تاکید قرار داد.

فرحان از روند روابط دو کشور نیز ابراز خرسندی کرد و بر اراده عربستان برای برداشتن گام‌های جدید در مسیر پیشبرد روابط تاکید کرد.

طرفین با طرح برخی موضوعات مورد اهتمام در حوزه روابط دوجانبه، نسبت به تلاش مشترک برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مشترک توافق نمودند.

دو طرف سلام متقابل رؤسای دو کشور را ابلاغ کردند.

کد خبر ۶۰۴۷۲۷۸

وزارت بهداشت غزه از افزایش شهدای کشتار خیابان الرشید به ۱۰۴ نفر خبر داد و اعلام کرد احتمال افزایش دوباره شهدا وجود دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: تعداد شهدای جنایت رژیم صهیونیستی در خیابان الرشید به ۱۰۴ شهید و ۷۶۰ زخمی افزایش یافت.

سخنگوی این وزارتخانه در ادامه گزارش داد که شهدا و زخمی‌های جنایت خیابان الرشید به تمامی بیمارستان‌ها در شمال غزه منتقل شدند.

او افزود: کادر پزشکی با امکانات محدود خود در حال رسیدگی به زخمی‌های با وضعیت وخیم هستند.

این مسوول فلسطینی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر جراحات در بالاتنه بوده، تاکید کرد: در ساعات آتی شاهد افزایش تعداد شهدای خیابان الرشید خواهیم بود.

اشغالگران امروز به سمت هزاران شهروند فلسطینی از شمال نوار غزه و به طور دقیق از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون که در منطقه «شیخ عجلین» در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در توجیه این جنایت خود مدعی شد «صدها فلسطینی هنگام دریافت کمک ها در شمال غزه به سربازان ما نزدیک شدند و نیروهای ما به سمت آنها تیراندازی کردند».

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در ادامه نیز از جامعه بین‌الملل خواست این کشتار رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و گذرگاه امن انسان‌دوستانه‌ای را برای انتقال کمک‌ها ایجاد کند.

 

واکنش جهاد اسلامی به جنایت شنیع اشغالگران در خیابان الرشید غزه

جهاد اسلامی با اشاره به اینکه جنایت اشغالگران درخیابان الرشید دلیلی آشکار بر ماهیت وحشی رژیم صهیونیستی و جنگ نسل‌کشی آن علیه مردم فلسطین است تاکید کردما دولت بایدن و غربی‌ها و نیز رژیم‌های عربی که مقابل جنایات اسرائیل ساکت مانده‌اند رامسئول می‌دانیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در قتل عام فلسطینی‌هایی که در خیابان الرشید شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های انسانی بودند، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت اخیر رژیم اشغالگر در خیابان الرشید بیانگر حجم جنایاتی است که این رژیم نازی به آن رسیده است.

جهاد اسلامی افزود که ما دولت بایدن و دولت‌های غربیِ حامی این موجودیت اشغالگر و همه کشورهایی که در قبال این حجم از توحش صهیونیست‌ها ساکت مانده‌اند به ویژه رژیم‌های عربی را مسئول می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این جنایت شنیع شاهدی آشکار بر جنگ نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی ضد ملت ما در غزه است.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: اما این کشتارها تنها موجب تقویت صلابت و اراده مردم ما در مقابله با ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و تقویت پایبندی مقاومت به مواضع خود می‌شود.

امروز پنجشنبه ارتش رژیم اشغالگر در جنایتی وحشیانه فلسطینی‌هایی را که در خیابان الرشید در غرب شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های انسانی بودند هدف قرار داده و ده‌ها تن از آنها راه به شهادت رساند.

بیشتر بخوانید

۰ seconds of 8 secondsVolume 90%

 

 

دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای این کشتار را محکوم و تاکید کرد که سکوت جامعه بین الملل، ارتش اشغالگر را تشویق کرد به ارتکاب این کشتارها ادامه دهد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در واکنش به این جنایت گفت: اسرائیل مرتکب جنایات جنگی متعددی در غزه شده و شرایط غزه شبیه به یک حمام خون است.

این مسوول سازمان ملل افزود: سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مانع از امدادرسانی نیروهای امدادگر به زخمی‌ها می‌شوند.

او در ادامه گفت: تمامی ساکنان غزه در معرض خطر قحطی قرار داشته و تقریبا تمامی آن‌ها از آب‌های آلوده می‌نوشند.

جنبش حماس پس از کشتار مظلومانه فلسطینی‌هایی که در خیابان الرشید در شمال نوار غزه در انتظار رسیدن کمک‌ها بودند، از اتحادیه عرب و شورای امنیت خواست جهت اتخاذ تصمیماتی که رژیم صهیونیستی را به متوقف کردن کشتار جمعی و پاکسازی نژادی در غزه ملزم کند، نشست فوری برگزار کنند.

همچنین حماس رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مسوول کامل این جنایت و تشدید نسل‌کشی و پاکسازی نژادی در حق ملت فلسطین دانست و از کشورهای عربی خواست از سکوت خود در برابر جنایاتی که در حق فلسطینی‌ها می‌شود، دست برداشته و فورا قطعنامه تصویب شده در اجلاس ۱۱ نوامبر گذشته سران کشورهای عربی و اسلامی درباره ضرورت لغو محاصره نوار غزه و انتقال فوری کمک‌های غذایی و پزشکی به این منطقه را اجرا کنند.

این جنبش در ادامه نیز ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان را به انجام فعالیت‌ها و برپایی تظاهرات مردمی گسترده در محکومیت این کشتار و تحت فشار گذاشتن دولت‌هایشان جهت در پیش گرفتن مواضعی موثر و قدرتمند علیه رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

حماس همچنین از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل خواست به مسوولیت‌ها و وظایف خود در متوقف کردن این کشتار جمعی عمل کرده و تمامی اقدامات لازم برای رساندن ایمن کمک‌های غذایی فوق‌العاده به دست فلسطینی‌ها در سراسر نوار غزه را در پیش بگیرند.

 

 

 

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به تجمع فلسطینی‌هایی که در جنوب غزه منتظر رسیدن کمک‌های بشردوستانه بودند، وحشیانه خواند و آن را محکوم کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در واکنش به این جنایت اظهار کرد: اولویت با توقف کشتار است، اعمال مجازات جمعی در حق فلسطینی ها در پاسخ به حمله هفتم اکتبر  باید متوقف شود.

مدیر سازمان جهانی بهداشت نیز توقف خشونت هولناک در نوار غزه را خواستار شد.

انتهای پیام

تشدید حمله‌های زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و افزایش یورش‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: نوار غزه طی بامداد امروز شاهد تشدید حمله‌های همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی و برجای ماندن تعداد دیگری از شهدا و زخمی‌ها در میان فلسطینی‌های بی گناه بوده است.

حمله توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان

منابع خبری از حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه تله الحمامص در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

این در حالی است که دقایقی پیش از این رخداد، منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که حداقل ۴۰ موشک به سمت پایگاه‌های اسرائیلی در الجلیل علیا شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که ده‌ها موشک به منطقه میرون در الجلیل علیا اصابت کرده است.

درگیری شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست در غرب غزه

منابع فلسطینی از درگیری شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست در غرب شهر غزه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، منبع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در جنوب محله تل الهوا در غرب غزه خبر دادند.

در محله الزیتون نیز درگیری‌های شدیدی جریان دارد. ارتش رژیم صهیونیستی این منطقه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار داد.

در تحولی دیگر، جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده خفاجه در محله برزیلی رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. در این حمله یک نفر شهید و شماری هم مجروح شدند.

حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان علیه پایگاه صهیونیستی «میرون»

حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم غزه و واکنش به حمله دیروز صهیونیست‌ها به بعلبک عملیات کم‌سابقه‌ای را ضد یک پایگاه نظامی اسراییل انجام دادند.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به پایگاه مراقبت هوایی میرون در کوهستان‌های جرمق با تعداد زیادی از موشک‌های خود خبر داد که از چندین سکوی پرتاب موشک شلیک شده است.

حزب الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد که حمله به پایگاه میرون در حمایت از مردم غزه و واکنش نسبت به تجاوزگری رژیم صهیونیستی به اطراف شهر بعلبک در منطقه بقاع صورت گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در توصیف این عملیات موشکی اعلام کردند که تعداد زیادی از موشک‌های لبنانی از این کشور به سمت منطقه میرون شلیک شده و صدای چندین انفجار در منطقه به گوش رسیده است.

رژیم صهیونیستی دیروز حمله‌ای موشکی به عمق خاک لبنان در اطراف منطقه شهر بعلبک واقع در شرق لبنان انجام داد. ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر مدعی شد که اهداف وابسته به حزب الله لبنان را در جنوب این کشور هدف قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که حمله اسرائیل به منطقه بعلبک واقع در شرق لبنان برای اولین بار بعد از گسترش تنش‌ها بین دو طرف صورت می‌گیرد.

بمباران محله‌های مسکونی نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های گذشته از سر گرفته شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز به صورت گسترده محله الدرج را در شهر غزه بمباران کردند.

محله الصبره واقع در شهر غزه نیز شاهد حمله‌های هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. در همین راستا علم الدین صباح یک خبرنگار عرب زبان نیز تصریح کرد: صدای وقوع انفجارهای مختلف در خان یونس، رفح و دیرالبلح به گوش رسیده است.

وی افزود که این انفجارها ناشی از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مذکور طی ساعت‌های گذشته بوده است.

صباح اضافه کرد: قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز منطقه‌های ساحلی جنوب نوار غزه را به صورت گسترده هدف قرار دادند. شبکه الجزیره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های شمالی و شرقی استان مرکزی نوار غزه را هدف قرار داده است.

حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه غزه

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه‌های تل الهوا و دیرالبلح را زیر آتش حمله‌های وحشیانه خود گرفت.

علاوه بر نوار غزه، جنوب لبنان نیز مجدداً هدف تجاوزات رژیم صهیوینستی قرار گرفته است. براساس این گزارش، توپخانه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به صورت گسترده منطقه السلوقی را واقع در جنوب لبنان هدف قرار گرفته است.

حمله گسترده نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری

نظامیان صهیونیست بامداد و صبح امروز نیز مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش برده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که این اشغالگران به رام الله از سمت محور غربی این منطقه یورش برده و منازل مسکونی را در محله الطیره تفتیش کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری به همراه تجهیزات جنگی خود یورش بردند.

اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله نیز شاهد حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست و بازداشت تعدادی از شهروندان فلسطینی بود.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک فلسطینی در نزدیکی ایست بازرسی بیت فوریک در شرق نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده است.

این نظامیان متجاوز به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه، شهر یطا در جنوب الخلیل، منطقه جبع در جنین و روستای کفر قلیل در جنوب نابلس نیز حمله کردند.

هدف قرار گرفتن متجاوزان در کرانه باختری

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین تلاش کردند با امکانات محدودی که در اختیار دارند عناصر صهیونیست متجاوز را در کرانه باختری هدف قرار داده و مانع پیشروی آن‌ها در این منطقه شوند.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که نیروهای مقاومت فلسطین به سمت اشغالگران در منطقه اشغالی کرمی تسور واقع در بیت امر در شمال الخلیل تیراندازی کردند.

حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه غزه

شبکه الجزیره نیز از وقوع درگیری‌های شدید و انفجارهای متعدد در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه الفارعه واقع در جنوب استان طوباس خبر داد.

رزمندگان فلسطینی همچنین عناصر صهیونیست را در اردوگاه الفارعه در شمال کرانه باختری با پرتاب چندین نارنجک هدف قرار دادند. گزارش شده است که این درگیری‌ها چندین ساعت به طول انجامیده است.

شهادت سه فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

این در حالی است که رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که دست کم سه فلسطینی در کرانه باختری در جریان حمله عناصر صهیونیست به این منطقه به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش یک فلسطینی در اردوگاه الفارعه و ۲ تن دیگر در شهر طوباس طی ساعت‌های گذشته به شهادت رسیدند.

رسانه‌های خبری تاکید کردند که در میان این شهدای فلسطینی احمد دراغمه فرمانده گردان طوباس نیز حضور دارد.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک ۲۰ موشک از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی در روز یکشنبه خبر داد، منابع محلی از رصد اهدافی در آسمان شهر اشغالی عکا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امروز یکشنبه حدود ۲۰ موشک از جنوب لبنان به شهرک «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد و در پاسخ به این حملات، اهداف حزب الله هدف قرار گرفت.

در همین حال، روزنامه عبری معاریو گزارش داد که شهردار کریات شمونه از افراد باقیمانده در این شهرک خواست تا به علت افزایش حملات حزب الله آن را ترک کنند.

حزب الله لبنان هم اعلام کرد که مواضع توپخانه رژیم اشغالگر و محل استقرار نظامیان آن را در جنوب شهرک «کریاتشمونه» با موشک و خمپاره هدف قرار داده است.

در تازه‌ترین اخبار مربوط به تحولات جبهه شمالی فلسطین اشغالی، آژیر خطر در شهرک‌های بیت هلل، کفار گیلعاد، المناره،کریات شمونه، مسکاف عام، المطله و مرگلیوت به صدا درآمد.

ارتش رژیم صهیونیستی هم از فعال شدن سامانه پدافند هوایی در شهر اشغالی «عکا» برای مقابله با یک هدف مشکوک خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان از ارزیابی مثبت هیات مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای پاریس پیرامون چارچوب توافق آتش‌بس در غزه و مبادله اسیران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که هیأت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی صبح امروز از پاریس به سرزمین‌های اشغالی بازگشته است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که ارزیابی این هیأت مذاکره‌کننده صهیونیست از گفت‌وگوهای پاریس که پیرامون کلیات و چارچوب توافق آتش‌بس در غزه و مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برگزار شد، مثبت بوده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این گفت‌وگوها روی ۴ موضوع مطرح‌شده از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس که رژیم صهیونیستی با آن مخالفت دارد، تمرکز داشته است.

بنا بر گزارش این منبع عبری زبان این ۴ موضوعِ محلِ اختلاف عبارتند از: بازگشت تمامی ساکنان شمال نوار غزه به محل زندگی خود و خروج نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه، افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، مدت‌زمان برقراری آتش‌بس و شمار اسیران فلسطینی که باید در برابر آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت آزاد شوند.

گفتنی است گفت‌وگوهای پاریس ظهر روز گذشته یعنی جمعه با حضور هیأت اعزامی از سوی رژیم صهیونیستی به ریاست دیوید بارنیا رئیس موساد، ویلیام برنز رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سیا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر و عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر برگزار شد.

کد خبر ۶۰۳۶۴۰۸

در صد و چهلمین روز از جنگ غزه، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: مبارزان ما مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را با خمپاره در شرق غزه هدف قرار دادند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمان با تداوم حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نهادهای بینالمللی نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در این باریکه هشدار دادند. در صد و چهلمین روز از جنگ غزه، اشغالگران به حمله‌های خود به غزه ادامه داده و کشتارهایی مرتکب شدند که بر اثر آن بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. اشغالگران رفح و خان یونس در جنوب غزه را به شدت بمباران کردند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی دست به کشتار و جنایتی وحشیانه در مرکز نوار غزه زده است. دفتر مذکور اشاره کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ۴۴ خانه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. بیش از ۹۰۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را در برابر جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی مسئول دانست و آزادگان جهان را به اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه فراخواند.

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی منزلی را در منطقه زلاطه در شرق رفح در جنوب غزه هدف قرار دادند. این منابع بیان کردند که بر اثر این حمله، این منزل به طور کامل بر سرساکنانش ویران شد و تیم‌های امداد و نجات پیکر ۶۶ شهید و شماری زخمی را از زیر آوار خارج کردند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه یبنا در مرکز رفح بمباران کردند که بر اثر آن شماری زخمی شدند. قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز حمله‌هایی به ساحل رفح انجام دادند.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطقی از خان یونس در جنوب غزه را گلوله باران کرد.

مقاومت فلسطین نظامیان صهیونیست و تانک‌های آنها را هدف قرار داد

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: مبارزان ما مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را با خمپاره در شرق غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس همچنین از هدف قرار دادن دو تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی در کمینی در خیابان هشتم در منطقهالزیتون در شرق غزه خبر دادند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزانش با آر پی جی در جنوب الزیتون در شرق شهر غزه یک خودرو نظامیان صهیونیست را هدف قرار داده‌اند.

گردان‌های مجاهدین نیز اعلام کرد که گروهی از نظامیان صهیونیست را در داخل ساختمانی در محله الزیتون در شهر غزه با موشک سعیر هدف قرار داده که طی آن شماری از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

آمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۵۱۴ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت در نوار غزه انجام داده که قربانیان این حمله‌ها به ۱۰۶ شهید و ۱۶۰ زخمی رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ابتدای هفتم اکتبر تاکنون به عدد ۲۹۵۱۴ نفر رسیده و تعداد زخمی‌ها نیز بالغ بر ۶۹۶۱۶ نفر است.

آژیر خطر در کریات شمونه به صدا درآمد

منابع خبری اعلام کردند آژیر خطر در مناطقی از شمال فلسطین اشغالی از جمله شهرک کریات شمونا به صدا درآمده است.

این منابع از احتمال حمله پهبادی به این منطقه خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از رهیگری یک هدف هوایی بر فراز کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حمله جدید حزب الله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان حمله جدیدی به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن در پاسخ به حمله‌های رژیم صهیونیستی به روستاها و منازل غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی پادگان معالیه گولان راموشکباران کردند.

شهادت غیرنظامیان در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر منابع لبنانی از حمله اشغالگران به شهرک بلیدادر جنوب لبنان و شهادت برخی خبر دادند.

شنیده شدن صدای آژیر در جولان اشغالی

همزمان به دنبال حمله موشکی از لبنان، صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین در جولان اشغالی به صدا درآمد.

رایزنی هنیه با مقامات مصری

حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش به سفر چند روزه خود به مصر پایان داده است.

در بیانیه حماس آمده است که هیأت حماس به ریاست اسماعیل هنیه دیدارهایی با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر پیرامون اوضاع غزه انجام داده است.

در جریان این دیدار حملات رژیم صهیونیستی به غزه و بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی و اسکان آنها در شمال غزه وراههای تحقق آنها مورد رایزنی قرار گرفته است.

هیأت حماس به ریاست هنیه با مسئولان مصری درباره پرونده اسیران و نیز اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی در سایه تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به این مسجد در ماه رمضان بحث و تبادل نظر کرد.

درخواست کشورهای عضو گروه بیست برای توقف جنگ غزه

کشورهای عضو گروه ۲۰ در نشست خود در برزیل خواستار توقف جنگ در غزه شدند.

وزیر خارجه برزیل به عنوان میزبان نشست گروه ۲۰ تاکید کرد که وزرای خارجه این کشورها به اتفاق آرا از راه‌حل ایجاد دو دولت به عنوان تنها راه دستیابی به صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت کردند.

به گفته این مقام برزیلی، تمام اعضای گروه ۲۰ نگران جنگ غزه و گسترش آن در منطقه هستند.

همزمان گروهی بزرگی از اعضای گروه ۲۰ که وزیرخارجه برزیل آن‌ها را بسیاری از کشورهای عضو این گروه عنوان کرده، جنگ در رفح در جنوب غزه را به شدت زیر سوال برده و خواستار توقف جنگ علیه رفح شده‌اند.

موضع گیری سازمان ملل درباره غزه

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که چالش‌های وسیعی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی در نوار غزه وجود دارد که از جمله آنها محدودیت‌های اعمال شده از سوی تل آویو است.

دوجاریک افزود: موضع سازمان ملل متحد در خصوص ضرورت پایان یافتن اشغالگری در اراضی اشغالی فلسطین از سال‌ها قبل مشخص و غیر قابل تغییر است.

گردان‌های المجاهدین فلسطین مواضع نظامیان اشغالگر صهیونیست را در شهر «بیت حانون» در شمال نوار غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری قدس، گردان‌های «المجاهدین» فلسطین تصاویر حمله خمپاره‌ای به مواضع رژیم صهیونیستی و محل استقرار نظامیان اشغالگر را در اطراف یکی از پایگاه‌های آنها در شمال شرق شهر بیت‌حانون در شمال نوار غزه پخش کرد.

پخش این تصاویر در حالی است که رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین موج حملات خود به نوار غزه اردوگاه جبالیا و شهر بیتحانون در شمال این باریکه را هدف حمله هوایی قرار داد.

حمله راکتی گردان‌های «ناصر صلاح الدین» به مواضع صهیونیست‌ها+ فیلم

حمله راکتی گردان‌های «ناصر صلاح الدین» به مواضع صهیونیست‌ها+ فیلم

گردان‌های ناصر صلاح الدین مواضع نظامیان اشغالگر صهیونیست را در محورهای شمالی نوار غزه با راکت‌های ۱۰۷ میلیمتری هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری قدس، گردان‌های «ناصر صلاح الدین» شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت فلسطین تصاویری از حمله به مواضع و مراکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در محورهای شمال نوار غزه با راکت‌های ۱۰۷ میلیمتری پخش کرد.

۰ seconds of 53 secondsVolume 90%

 

 

۰ seconds of 41 secondsVolume 90%

 

 

ایستگاه آب‌شیرین‌کن بیمارستان «امل» مورد هجوم قرار گرفته است

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ایستگاه آب‌شیرین‌کن بیمارستان «امل» خان‌یونس را هدف قرار داده و آن را از کار انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه در منطقه‌های مختلف این باریکه ادامه دارد.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ایستگاه آب‌شیرین‌کن بیمارستان «امل» خان‌یونس وابسته به سازمان هلال احمر فلسطین را هدف قرار داده است.

بنا بر اعلام هلال احمر فلسطین بر اثر این حمله، ایستگاه آب‌شیرین‌کن بیمارستان «امل» خان‌یونس از کار افتاده است.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که آب آشامیدنی موجود در بیمارستان «امل» خان‌یونس تنها پاسخگوی ۳ روز مصرف این بیمارستان است.

این در حالی است که کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیمارستان‌های شمال این باریکه برق ندارند و اشغالگران همچنان در رسیدن کمک‌های پزشکی و سوخت به بیمارستان‌های شمال غزه کارشکنی می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اشاره به وضعیت مجتمع پزشکی «شفا» بیان کرد: ژنراتور برق مجتمع پزشکی شفا در ۲ روز آینده از کار خواهد افتاد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در هفته‌های گذشته بیمارستان‌های شمال نوار غزه به صورت جزیی راه‌اندازی شده بودند، اما پایان‌یافتن سوخت، این بیمارستان‌ها را به صورت کامل تعطیل خواهد کرد.

کد خبر ۶۰۳۲۲۰۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *