فعالان بازار مسکن در کویت: ۶۶ درصد از شهروندان کویتی اجاره نشین هستند

شفقنا- روزنامه الرای کویت نوشت: شماری از فعالان بازار مسکن در کویت با برگزاری سمیناری معضل مسکن در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، حاضران در این سمینار، پنج راه حل را برای حل ریشه ای معضل مسکن در کویت ارائه کردند که از آن جمله می توان به ضرورت آزادسازی اراضی مسکونی، یکپارچه کردن تلاش ها برای تخصیص بودجه ای جهت رسیدگی به معضل مسکن ظرف مدت پنج سال، کمک هزینه اجاره بها و وضع مالیات های سنگین بر دلالان و زمین داران برای کاهش اجاره بها و قیمت مسکن اشاره کرد.

هادی العجمی فعال کویتی در این سمینار گفت: تعداد خانوارهای بهره مند از کمک هزینه اجاره بها در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳۲ هزار خانواده بوده که فاقد مسکن هستند.

این فعال بازار مسکن تصریح کرد: تعداد خانوارهای بهره مند از کمک هزینه اجاره بها در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، به ۱۳۲ هزار خانوار بدون مسکن می رسد و این غیر از درخواست های منجمد شده و کسانی است که از کارفرمای خود کمک هزینه دریافت می کنند. رقم رسمی میانگین اعضای خانوارها در سال ۲۰۱۹، هفت نفر است در نتیجه تعداد مستاجران براساس این رقم، حدود ۹۲۹ هزار نفر  و تعداد شهروندان ۱٫۴ میلیون نفر است یعنی ۶۶ درصد از شهروندان فاقد مسکن هستند.

از سوی دیگر احمد البدیح وکیل کویتی نیز در این سمینار گفت: میانگین اجاره بها در حال حاضر ۶۰۰ دینار است در حالی که حقوق عادی بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دینار است و چیزی برای سرپرست خانوار باقی نمی ماند تا در زمینه های دیگر خرج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *