درگیری بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز /سردار رضایی تشریح کرد؛ واکنش قاطع پلیس به اقدام طالبان/ اجازه تعدی به احدی نمی‌د

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با اقدام نسنجیده و مغایر با اصول بین الملل نیروهای طالبان در مرز ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی در ارتباط با اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران گفت: حدود ساعت ۱۰ امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی در ادامه توضیح داد: بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، بر اساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه ۱ تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متأسفانه مجدداً از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری‌ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین عنوان کرد: در پی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید نموده‌اند شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند”.

گفتنی است، در این دستور تاکید شده است که نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند.

کد خبر ۵۷۹۵۶۰۰

نیمروز- پیش از ظهر امروز درگیری بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز صورت گرفته است.

‌به گزارش خبرنگار مهر، به گفته شاهدان عینی پیش از ظهر شنبه درگیری مسلحانه ای بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز در منطقه «ماککی ولسوالی» صورت گرفت اما هیچ دستگاه و نهادی این موضوع را تاکنون تأیید و تکذیب نکرده است.

دقایقی پیش با توقف درگیری در مرز ایران و افغانستان، مسئولین مرزبانی ایران و طالبان هم‌اکنون تشکیل جلسه‌ای داده‌اند تا دلایل تنش به‌وجودآمده را بررسی کنند.

 

 

 

 

 

رئیس جمهور ایران ضمن تبریک عید فطر به رئیس شورای عالی سیاسی یمن، از او برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، عصر امروز (جمعه)، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، رئیس‌جمهور ایران در این تماس تلفنی ضمن تبریک عید فطر به سران و مردم یمن، جان باختن شماری از مردم این کشور در حادثه دردناک ازدحام را تسلیت گفته است.

براساس این گزارش، رئیس‌جمهور ایران همچنین درباره پایان محاصره یمن، توقف جنگ در این کشور و عدم مداخله در امور داخلی یمن ابراز امیدواری و در عین حال تأکید کرده این ملت یمن هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

رئیس‌جمهور ایران در ادامه با آروزی سفر به یمن و دیدار با مقامات و مردم این کشور، از مهدی المشاط برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

اما در مقابل، رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن ابراز تمایل برای سفر به ایران و دیدار با مردم این کشور، به رئیس‌جمهور ایران برای موفقیت‌های دیپلماتیک اخیر تبریک گفت.

پایان پیام/

در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری روابط بین ایران و بحرین و تبادل هیات بین دو کشور، قرار است هیاتی از بحرین به ایران سفر کند.

در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری روابط بین ایران و بحرین و تبادل هیات بین دو کشور، قرار است هیاتی از بحرین به ایران سفر کند.

برخی از منابع خبری اعلام کردند که اخیرا هیاتی از وزارت خارجه ایران به بحرین سفر و از سفارت ایران در منامه بازدید کرده است.

این منابع اعلام کردند که این سفر قبل از سفر هیات پارلمانی ایران به بحرین انجام شده و هیات وزارت خارجه ایران از ساختمان سفارت تهران در منامه بازدید کرده است.

ایسنا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برنامه سفر خود به مسکو خبر داد و نوشت: تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشت : در روزهای اخیر با وزرای خارجه اتریش، استرالیا، عمان ، قطر، کویت، ترکیه، امارات، سوییس، پاکستان، مالزی، عربستان ، لیبی و سوریه رایزنی و تبادل نظر داشتیم.

بزودی با وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار خواهم داشت.

تحقق سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویای دولت در مسیر درست خود قرار دارد.

کد خبر ۵۷۴۱۱۹۳

 

 

 

وزیر امور خارجه در پیام‌های جداگانه به همتایان خود در کشورهای حوزه نوروز این مناسبت را تبریک گفت.

پیام تبریک امیرعبداللهیان به وزرای خارجه کشورهای حوزه نوروز

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه نوروز  ١۴٠٢ با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه به همتایان خود در کشورهای حوزه نوروز شامل جمهوری آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند، عید دیرین و کهن نوروز را به وزرای امور خارجه این کشورها شادباش گفت و برای مردم این حوزه سالی سرشار از خوبی‌ها و شکوفایی مسئلت کرد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *