برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی

یم ملی فوتبال ایران که برای رسیدن به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی سه امتیاز دیگر می خواست، با پیروزی برابر ترکمنستان علاوه بر قطعی کردن صعود خود، طلسم نبردن حریف در خانه اش را هم شکست.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز (سه شنبه ۷ فروردین) در ورزشگاه کوپه داغ عشق آباد برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی (۵+۴۵) برای ایران گل زد.

ترکیب تیم ملی ایران

امیر قلعه نویی سرمربی تیم‌ملی ایران ترکیب این تیم را برای دیدار برگشت مقابل ترکمنستان این نفرات را به میدان فرستاد:

سیدحسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضائیان(کارت زرد)، محمدحسین کنعانی‌زادگان(کارت زرد) ، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی(۷۰ امید نورافکن)، محمد محبی(۹۰ سامان فلاح)، سامان قدوس، مهدی قایدی(۷۰ علی قلی زاده) و مهدی طارمی.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برگشت با ترکمنستان

پشتوانه خوب دیدار رفت

ملی پوشان کشورمان که دیدار رفت را با پیروزی ۵ گله به پایان برده بودند با این پشتوانه گام در یک دیدار سخت گذاشتند چرا که علاوه بر حریف تدافعی، زمین چمن مصنوعی هم کار را برای شاگردان قلعه نویی سخت کرده بود. با این حال بازیکنان تیم ملی زمان زیادی را تلاش کردند تا به گل برتری رسیدند.

بدون برنامه برای ایجاد خطر

تیم ملی ایران که در برخی دیدارهای گذشته هم با این مشکل مواجه شده بود، زمانی که حریفش روزنه های نفوذ را می بندد برنامه ای برای عبور از لایه های دفاعی و ایجاد موقعیت ندارد. در نیمه اول دیدار با ترکمنستان هم همین اتفاق رخ داد و شاگردان قلعه نویی یک نیمه سرد و کسل کننده را پشت سر گذاشتند.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
مهدی طارمی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران

قایدی بازهم گره گشا شد

مهدی قایدی که در دو دیدار پایانی تیم ملی در جام ملت های آسیا از سوی امیر قلعه نویی به کار گرفته نشد اما در تیم منتخب آسیا قرار گرفت، در وقت های اضافه نیمه اول گره گشا شد و قفل دروازه ترکمنستان را باز کرد تا تیم ایران با پیروزی راهی رختکن شود. در دقیقه پنجم وقت اضافه نیمه اول یک ارسال از جناح راست روی دروازه حریف با ضربه سر مهدی طارمی همراه شد تا او توپ را مقابل پای قایدی درون محوطه جریمه بیندازد و او با ضربه ای چکشی دروازه حریف را باز کند.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
مهدی قایدی با گل نیمه اول خود قفل دروازه حریف را باز کرد

ترکمنستان برای جبران آمد

تیم میزبان نیمه دوم را با فشار بیشتری روی دروازه ایران آغاز کرد و با نزدیک شدن به محوطه جریمه قصد داشت گل خورده را جبران کند اما حملات این تیم به حدی نبود که بتواند دروازه سیدحسین حسینی را تهدید کند. سفیدپوشان ترکمنستان در ۱۰ دقیقه ابتدایی عطش زیادی برای رسیدن به گل از خود نشان دادند و ایران به دنبال حفظ توپ و میدان بود.

ایران مثل نیمه اول

ملی پوشان ایران که برای افزایش تعداد گل های خود عطش بالایی نداشتند و این روند در روند کلی تیم چشمگیر بود، مانند بخش عمده نیمه دوم را به حفظ توپ و مراقبت از گل زده خود اختصاص دادند. با این حال نیم نگاهی هم به دروازه میزبان داشتند تا به گل دوم برسند اما زهر حملات به اندازه ای نبود که بتواند دروازه حریف را باز کند.

برد شیرین ایران برابر ترکمنستان/ جشن صعود با طلسم‌شکنی تیم ملی
سامان قدوس یکی از بهترین های ایران در مرحله مقدماتی

موقعیت های خطرناک اما بی ثمر

تیم ملی ایران در دقایق پایانی صاحب چند موقعیت خود شد که دروازه ترکمنستان را با خطر جدی مواجه کرد اما در نهایت این حملات ثمراتی برای شاگردان امیر قلعه نویی نداشت و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

خطر از بیخ گوش تیم ملی گذشت

در اولین دقیقه از وقت های اضافه ترکمنستان تا آستانه باز کردن دروازه ایران پیش رفت و روی یک ارسال از جناح چپ دروازه حسینی را تهدید کرد اما هوشیاری خط دفاعی و دروازه بان ایران این موقعیت خطرناک را بی اثر گذاشت تا خطر از بیخ گوش تیم ملی عبور کند.

صعود به مرحله بعد با طلسم شکنی

تیم ملی فوتبال ایران که تاکنون نتوانسته بود ترکمنستان را در خانه اش شکست دهد، این بار این طلسم را شکست و با گل مهدی قایدی به نخستین برد خود در زمین حریف دست پیدا کرد. ملی پوشان کشورمان با این پیروزی صعود خود به مرحله دوم انتخابی جام جهانی را قطعی کردند و دو دیدار باقی مانده تشریفاتی خواهد بود.

کد خبر ۶۰۶۳۱۲۹

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالیکه قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ مسابقه دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شود این دیدار با درخواست مقام های تیم الاتحاد عربستان با نیم ساعت تاخیر مواجه شد.

پس از گذشت نیم ساعت بازهم بازیکنان الاتحاد وارد میدان نشدند و اقدام به ترک ورزشگاه کردند.

برخی ادعا می کنند تاخیر و لغو مسابقه به دلیل وجود تندیس شهید سلیمانی در ورزشگاه است.

این در شرایطی است که این تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، تمرین کرده بود و بسیار بعید است که تیم عربستانی بابت چنین موضوعی، این گستاخی را کرده باشد.

این تندیس بیش از ۴ سال است که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود دارد.

*فیلم ترک ورزشگاه توسط سعودی ها را در زیر ببینید.

این اتفاق در شرایطی رقم خورد که بازیکنان سپاهان راس ساعت ۲۰ در چمن ورزشگاه نقش جهان حاضر شدند اما به دلیل عدم حضور تیم عربستانی، در نهایت این بازی لغو شد.

تکلیف این مسابقه برگزار نشده را قطعا کمیته انضباطی AFC  روشن خواهد کرد و همه چیز بستگی به نوع گزارشی دارد که مسئول برگزاری مسابقه به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌نویسد. با توجه به حضور تیم سپاهان در ورزشگاه و عدم حضور تیم عربستانی، احتمال ۳ بر صفر شدن به سود نماینده کشورمان هست.

پایان پیام/

 

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در بیست و دومین دوره رقابت‌های جام‌جهانی برابر یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات سنگین‌ترین شکست را متحمل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و انگلیس در گروه دوم بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی به قضاوت رافائل کلاوس برزیلی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری خلیفه شهر دوحه آغاز شد و با برتری ۶ بر ۲ سه شیرها به پایان رسید.

جود بلینگام(۳۵)، بوکایو ساکا(۴۳ و ۶۲)، رحیم استرلینگ(۲+۴۵)، مارکوس رشفورد(۷۱)، جک گریلیش(۹۰) برای انگلیس و مهدی طارمی(۶۵ و ۱۳+۹۰) برای ایران گل زدند.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند(دقیقه ۱۹ سیدحسین حسینی)، صادق محرمی، مجید حسینی، روزبه چشمی(۴۶ محمدحسین کنعانی زادگان)، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاجی صفی، میلاد محمدی(۶۳ مهدی ترابی)، احمد نورالهی(۷۷ سردار آزمون)، علی کریمی(۴۶ سعید عزت الهی)، علیرضا جهانبخش(۴۶ علی قلی زاده) و مهدی طارمی به میدان رفت.

شکست ایران برابر انگلیس در نیمه اول/ اتفاق تلخ برای یک ملی‌پوش!

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با انگلیس

دقیقه یک:
بازیکنان تیم ملی انگلیس توپ را به گردش در آوردند و دو دقیقه بدون این که توپ به بازیکنان ایران برسند پاسکاری کردند تا در دقیقه سوم به یک کرنر دست پیدا کنند.

دقیقه ۳ :
اولین ضربه کرنر این دیدار برای انگلیس به دست آمد که ثمری برای این تیم نداشت. در این صحنه روزبه چشمی بازیکن حریف را بغل کرد اما در حالی که حریف به پنالتی اعتقاد داشت سیستم ویدئویی اعتقادی به این امر نداشت.

دقیقه ۵:
نبض بازی همچنان در اختیار انگلیس بود و ملی پوشان ایران دفاع از مرکز زمین را در دستور کار داشتند.

شکست ایران برابر انگلیس در نیمه اول/ اتفاق تلخ برای یک ملی‌پوش!

صحنه برخورد علیرضا بیرانوند با مجید حسینی و شکسته شدن بینی گلر ایران

* دقیقه ۸:
یک ارسال از جناح راست توسط حریف روی دروازه ایران با خروج بیرانوند همراه شد که او هنگام بیرون آمدن از دروازه با مجید حسینی برخورد کردند. برخورد سر بیرانوند به حسینی منجر به توقف بازی شد تا خونریزی بینی او مداوا شود. با مصدومیت بیرانوند و با تشخیص کارلوس کی روش، سیدحسین حسینی خود را گرم کرد.

* دقیقه ۱۶:
این بازی که به خاطر مصدومیت علیرضا بیرانوند متوقف شده بود، پس از هشت دقیقه توقف مجددا آغاز شد اما یک دقیقه بعد بیرانوند نقش بر زمین شد تا حسین حسینی جایگزین او شود.

شکست ایران برابر انگلیس در نیمه اول/ اتفاق تلخ برای یک ملی‌پوش!

علیرضا بیرانوند که برای دومین دوره متوالی دروازه بان ایران بود خیلی زود مصدوم شد و بیرون رفت

* دقیقه ۱۹:
سیدحسین حسینی برای نخستین بار در جام جهانی درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفت تا جانشین علیرضا بیرانوند شود.

دقیقه ۲۱:
در منطقه راست خط دفاعی انگلیس تیم ملی ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را علیرضا جهانبخش روی دروازه ارسال کرد اما مدافع حریف توپ را دور کردند و در برگشت هم ملی پوشان کشورمان نتوانستند توپ را از آن خود کنند.

* دقیقه ۲۵:
علیرضا جهانبخش اولین کارت زرد ایران را دریافت کرد.

* دقیقه ۳۰:
ملی پوشان ایران که در دقایق گذشته بدون اشتباه کار کرده بودند پس از طولانی شدن فشار حریف با خشونت بیشتری بازی کردند که همین امر منجر به چند خطا و تذکر داور شد. در این دقیقه انگلیس صاحب یک موقعیت عالی شد که ضربه ماونت به تور کنار دروازه برخورد کرد.

* دقیقه ۳۲:
انگلیسی ها پس از فشار زیادی که روی دروازه ایران وارد کرد در دقیقه ۳۲ تا آستانه باز کردن دروازه حسینی پیش رفتند اما ضربه هری مگوایر به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا یک خطر جدی از بیخ گوش ایران عبور کند.

* دقیقه ۳۵:
در ادامه ارسال از جناحین بالاخره دروازه تیم ملی ایران باز شد و بلینگام با یک ضربه سر دقیق و دور از دستان سیدحسین حسینی دروازه را باز کرد.

* دقیقه ۴۰:
تیم ملی ایران در معدود موقعیت هایی که تا پشت محوطه جریمه انگلیس آمد توسط صادق محرمی توپی را به صورت زمینی درون محوطه جریمه ارسال کرد اما قبل از هم تیمی هایش این بازیکنان انگلیس بودند که توپ را از آن خود کردند.

شکست ایران برابر انگلیس در نیمه اول/ اتفاق تلخ برای یک ملی‌پوش!

* دقیقه ۴۳:
سیستم تدافعی تیم ملی فوتبال ایران هم جواب نداد و فشار حملات انگلیس باعث شد که حریف به گل دوم دست پیدا کند. در این صحنه بازیکنان ایران اعتقاد داشتند که روی روزبه چشمی خطا صورت گرفته است اما داور برزیلی نظر دیگری داشت. در این صحنه گل ساکا با شوتی محکم دروازه حسینی را باز کرد.

* دقیقه ۲+۴۵
انگلیسی ها در دقیقه دوم وقت های اضافه نیمه اول به گل سوم رسید. ارسال از جناح راست با ضربه حرفه ای رحیم استرلینگ همراه شد تا دروازه حسینی برای سومین بار باز شود.

* با توجه به مصدومیت بیرانوند و زمانی که به خاطر درمان و تعویض او تلف شد داور ۱۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که ایران در دومین دقیقه وقت های اضافه گل سوم را دریافت کرد.

شروع نیمه دوم با سه تعویض

نیمه دوم دیدار ایران و انگلیس در حالی آغاز شد که کارلوس کی روش اقدام به سه تعویض کرد و علی قلی زاده، کنعانی زادگان و سعید عزت الهی را به میدان فرستاد.

* دقیقه ۴۸:
مرتضی پورعلی گنجی به خاطر خطا روی هری کین پشت محوطه جریمه یک کارت زرد گرفت تا یک ضربه ایستگاهی نصیب حریف شود.

شکست بی‌سابقه و تفکراتی که فرو ریخت/ موتور تیم ملی دیر روشن شد

* دقیقه ۶۰:
تیم ملی ایران که چیزی برای از دست دادن نداشت با تعویض هایی که انجام داد روند بهتری پیدا کرد اما تلاش برای رسیدن به دروازه انگلیس به جایی نرسید و بازیکنان در دادن چند پاس ساده بهم عاجز بودند و نتوانستند برابر بازیکنان نامدار حریف کاری از پیش ببرند.

* دقیقه ۶۲:
ساکا که در نیمه اول یک گل وارد دروازه ایران کرده بود، در این دقیقه از تعلل بازیکنان خط دفاعی ایران استفاده کرد و با چند پا عوض کردن ضربه ای را پای چپ به توپ که پس از برخورد به پای مدافع ایران وارد دروازه و به گل چهارم تبدیل شد.

* دقیقه ۶۵ :
تیم ملی ایران در معدود موقعیت هایی که توانست تا محوطه جریمه انگلیس پیش برود با ضربه دقیق مهدی طارمی به گل رسید. در این دقیقه صادق محرمی از راست توپی را برای علی قلی زاده ارسال کرد و او با ضربه ای زمینی طارمی را درون محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد که ضربه این بازیکن پس از برخورد به زیر تیرک افقی دروازه به گل اول تبدیل شد.

دقیقه ۷۰ :
علی قلی زاده از جناح چپ صاحب یک موقعیت خوب شد و پس از فریب دادن مدافع انگلیس وارد محوطه جریمه شد اما در زدن ضربه به سمت دروازه تعلل کرد و در ادامه توپ را برای نورالهی فرستاد که ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

* دقیقه ۷۳:
رشفورد که یک دقیقه پیش وارد زمین شده بود با فرار از خط دفاعی بهم ریخته ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت و توانست با ضربه ای روی زمین و آرام دروازه سیدحسین حسینی را برای پنجمین بار باز کند.

* دقیقه ۹۰ :
تیم ملی انگلیس که بعد از زدن پنج گل دیگر انگیز ابتدایی برای حمله به سمت دروازه ایران را نداشت صاحب یک ضد حمله دیگر شد و این بار جک گریلیش در شرایطی که دروازه خالی را برابر خود داشت توانست گل ششم را به ثمر برساند.

* دقیقه ۹۸:
در حالی که داور برای نیمه دوم ۱۰ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، سردار آزمون در دقیقه ۹۸ صاحب یک موقعیت عالی شد و در موقعیت تک به تک با پیکفود قرار گرفت اما ضربه او پس از برخورد به دست گلر و تیر دروازه به بیرون رفت تا یک موقعیت عالی از دست برود.

در این دقیقه مرتضی پورعلی گنجی یک کارت زرد از داور دریافت کرد.

شکست بی‌سابقه و تفکراتی که فرو ریخت/ موتور تیم ملی دیر روشن شد

* دقیقه ۱۰۰
در صحنه ای که روی محوطه جریمه انگلیس به دست آمد مدافع این تیم پیراهن پورعلی گنجی را کشید و به دنبال اعتراض بازیکنان ایران داور سیستم ویدئویی را چک کرد و اعلام ضربه پنالتی کرد.

دقیقه ۱۰۳:
در شرایطی که دقیقه پایانی بازی سپری می شد مهدی طارمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست توپ را به گل تبدیل کند.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود روز ۴ آذر به مصاف تیم ملی ولز خواهد رفت و روز ۸ آذر به مصاف تیم ملی آمریکا می رود تا تکلیف صعود یا حذف ملی پوشان کشورمان از بیست و دومین دوره جام جهانی مشخص شود.

کد خبر ۵۶۳۷۱۸۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *