چه زمانی عربستان روابط خودرا با اسرائیل علنی خواهد کرد؟

گفته می شود که گروهی متشکل از ۱۵ رهبر جمهوری خواه یهودی آمریکا، در ژوئن گذشته به عربستان سفر کرده اند تا حکومت سعودی را به امضای پیمان ابراهیم یا همان عادی سازی با رژیم صهیونیستی تشویق کنند. این تیم پیش از رسیدن به ریاض، برای برگزاری جلساتی با مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی مدتی را هم در تل آویو بودند.

این پیمان براساس سياست های جهانی غربی، صهیونیستی و فراماسونری شکل گرفته تا با اصول عقیدتی دین اسلام مبارزه کرده و آنها را تحریف کند و سپس، با تقویت یهودیت آنچه “قوم برگزیده یهود” نامیده می شود را در اذهان جا بیاندازد.

یکی از اصول فراماسون ها پیروی همگان از حضرت ابراهیم علیه السلام به عنوان پدر ادیان ابراهیمی یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت است و قصد دارند از این طریق، آموزه های پیامبر اسلام (ص) و سنت ایشان را تضعیف و محو کنند.

فراماسون ها به دنبال نظام جدیدی در جهان هستند که در آن، همزیستی با اشغالگران، قاتلان و جنایت کاران تحت عنوان “همزیستی جهانی انسانی ادیان با یکدیگر” عادی شود تا هر مسلمانی که براساس اصول خود با عادی سازی مخالفت کند، به عنوان حامی تروریسم، دشمن صلح و خطری برای بشریت شناخته شود.

عربستانِ ۱۹۹۳ و ۲۰۲۱

“ویل روزین” وکیل مقیم در نیویورک و عضو ائتلاف یهودیان جمهوری خواه طی گفتگو با تارنمای “JNS” اظهار کرد:” با توجه به اینکه رهبر پیمان ابراهیم (ترامپ)در پست خود باقی نماند، خلأی در این خصوص بوجود آمده بود. لذا سعی کردیم با تشویق دولت امارات به سوق دادن عربستان به مشارکت در این پیمان، این خلأ را پر کنیم”.

روزین که پیشتر و در سال ۱۹۹۳ نیز به درخواست شیمون پرز وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی به عربستان سفر کرده بود، بیان داشت که وقتی به عربستان رسید، پیشرفت حاصل شده طی سالیان اندک حکومت بن سلمان را در آنجا مشاهده کرد. این پیشرفت ها به زعم وی، اقدامات عربستان درخصوص “حقوق مدنی” و “حقوق زنان” بود.

در سال ۱۹۹۳ هنگامی که روزین از عربستان بازگشت، خطاب به پرز گفت که عادی سازی با رژیم صهونیستی دست‌کم تا یک یا دو قرن دیگر اتفاق نخواهد افتاد، اما پس از سفر جدیدش به عربستان، زمان عادی سازی را بسیار نزدیک دانست.

عادی سازی کی اتفاق خواهد افتاد؟

“اریک لیوین” عضو دیگر ائتلاف یهودیان جمهوری خواه که وی نیز در سفر هیئت مذکور حضور داشت، گفت:” آنچه در عربستان می شنیدیم این نبود که “اگر عادی سازی با اسرائیلی ها صورت گیرد”، بلکه این بود که “عادی سازی چه وقتی صورت می گیرد؟”. بهترین گواه بر این مسئله سفارت ما در امارات و پروازمان در حریم هوایی عربستان است. اگر پنج سال پیش از پرواز در آسمان عربستان سخن به میان می آمد، تصور می کردم گوینده آن دیوانه است”.

لیوین افزود:” اگر خط ریلی میان امارات و حیفا کشیده شود، مسیر عبور آن خاک عربستان خواهد بود. اگر زیرساخت های فناورانه میان دولت های عربی خلیج (فارس) و اسرائیل ایجاد شود نیز نیازمند عبور از اراضی عربستان است. دولت ها لزوما دوست نیستند، بلکه با یکدیگر منافع مشترک دارند”.

از صحبت های لیوین می توان اینگونه برداشت کرد که “منافع عربستانی ها در عادی سازی با اسرائیلی ها است، و با توجه به اینکه ۷۰ درصد ساکنان عربستان زیر ۳۵ سال هستند و از اهمیت سیستم آموزشی پیشرفته رژیم صهیونیستی برای نسل آینده خود آگاهند و می دانند که اندیشه وهابی در مدارس عربستان باید متوقف گردد، تنها کسی که می تواند در این زمینه به آنها کمک کند اسرائیل است”.

عادی سازی اطلاعاتی

در روز دهم نوامبر جاری، مرکز مشهور مطالعات آمریکایی آتلانتیک کانسل اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۱، تل آویو با وارد کردن سامانه گنبد آهنین اسرائیلی به پایگاه های آمریکایی در عربستان موافقت کرده است. این مرکز تاکید کرد که اقدام مذکور برای حمایت از مواضع حساس عربستان صورت گرفته است که پیش از خروج آمریکا از عربستان، توسط سامانه آمریکایی پاتریوت محافظت می شد.

علاوه بر آن، یک منبع بلندمرتبه سعودی در گفتگو با “سعودی لیکس” بیان داشت که در آگوست گذشته محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پیامی فوری به نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرد و در آن، برای عادی سازی فوری با این رژیم اعلام آمادگی کرد.

 

العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *